Fredag 11 Maj : Ponnyakuten i Täby

Hämtade upp Liv  och sen åkte vi (jag, Liv, Mickan och Mimmi)
mot Täby. Nelle & Jesper som har blivit utagna till casting för
ponnyakuten skulle hoppa vid 9-tiden och vi var där strax innan.

Nelly fick en mick på sig av ljud killen

Sen började hopn rida fram

Efter ett tag kom kamera teamet

Och dom började filma Nelly och sen gjorde

Tobbe Larsson och Anna entrè

Nelly & Jesper fick trava över bommar

Och sen hoppa

Sen var det klart med den delen.

Annika (Nellys mamma)

Mickan, Mimmi och Liv. Lite väntan

Tobbe och Anna pratar med film teamet

Anna och Tobbe


Sen fick Nelly gå med teamet för en intervju, dom hade riggat
upp en platts bakom ridhuset.

Mickan vart hästvakt






Sen satte dom på täcke och benskydd

Sen dax att lasta in i transporten


Tog lite foton på anläggnimngen som är GIGANTISK :)




Ridhuset är GIGANSTISKT det oxå



Om 2 veckor kommer vi tillbaka då Mickan ska hopptävla här.

Innan vi åkte hemmåt så tog Mickan ett kort på
Anna, Nelly och Tobbe Larrson


Vid 11-tiden var vi tillbaka till stallet efter att ha släppt av
Liv hemma hos sig.

Mimmi och Palette från hagen

Skruttan

Mimmi borstar av henne


Sen begav dom 2 ut en sväng och skulle galoppera och bara ha
det mysigt, sen väntar 2 dagar med träning & tävling.

Mickan och jag var kvar i stallet och gjorde allt annat så det
var färdigt tills Mimmi och Palette kom tillbaka.
Sen släppte hon ut henne i hagen och hon fick sin lunch.

Vi åkte hemmåt och åt själva lite, sen åkte jag iväg till sjukgymnasten.
På eftermiddan kom kusinen Emelie till oss och ska stanna här hela helgen.

Senare mot kvällen mullrade det lite ute och Daisy som HATAR åskan
skulle krypa upp i husses knä, han satt och fixade vatten ledningarna
i ute rummet, men det hindrade inte henne :)




Sen på kvällen hade vi kvällsfodring så Mcikan, Emelie och jag åkte dit,
Mimmi hade åkte över till Daniel och skulle sova där.

Kvällsfodrade medans jag pratade med Mia och på Måndag kommer
hon hem till oss och klipper oss alla 3.
Ska bli så skönt att få kortare igen :)

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Hej va roligt att nelly blev uttagen till att få komma och visa sitt problem! :D

Men jag undrar vad hennes problem är med hoppningen? :) Eller om det är något annat hon har problem med? :)

Ni kanske inte får/vill skriva det här och då förstår jag :)

2012-05-13 @ 11:33:39
URL: http://mikzzan.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Hej va roligt att nelly blev uttagen till att få komma och visa sitt problem! :D

Men jag undrar vad hennes problem är med hoppningen? :) Eller om det är något annat hon har problem med? :)

Ni kanske inte får/vill skriva det här och då förstår jag :)

2012-05-15 @ 19:42:10
URL: http://mikzzan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0