Söndag 13 Maj: TÄVLINGSDAG :)

Det blev Mimmi och jag som åkte iväg vid 8-tiden till
stallet å Palette stod inne och vart super..super glad
att vi kom, vill inte vara inne själv när dom andra går ut.

Mims började knoppa och göra henne fin medans jag kopplade
på transporten och gjorde den klar med mat och alla saker.
Sen tog jag henne och gick ut till transporten och vipps så
var hon inne, super smidigt som vanligt.

Liv kom till stallet då hon skulle följa med oss, så vid kvart i 10
åkte vi alla 3 iväg + ponnyn :)
Tog ca 20min till Väsby, parkerade och gick sen till sekreteriatet
visade Vaccination + mätintyg. Sen gick vi runt och tittade innan
det var dax att lasta ut ponnyn som var såååå glad!!!
Hon stog å TOK gnäggade på alla hästar runt omkring och när
hon fick komma ut så var hon supernyfiken på ALLT, så Mims
gick en sväng med henne och sen var hon nöjd.
Så himmla skön häst - hon kan överaska en :) <3







Sadlade och gjorde henne klar och gick ner mot framridningen
som var i deras lilla ridhus, men luften var så dålig så vi gick en
sväng ute och Mimmi körde lite skritt arbete .



Sen in i ridhuset och där körde hon ca 20min trav och galopp.







11,15 var hennes start tid





Hon kände sig mycket nöjd efteråt och Palette hade gått
jätte fint, hon hoppades på att komma över 60% strecket.

Jag smet iväg och hämtade protokollet utan att tjuvkika på det :)
HELA 64,07% Wooow... Sååå Nöjd hon blev!!!!









Blev en 10:e plats av 21, så braaaaa!!!!

Sen Fick Palette äta betforn som vi hade med, var tanken att hon
skulle få den innan men så glömde vi det.
Jag satt kvar med henne medans Mimmi & Liv gick iväg och tittade.







Sen kom dom tillbaka och et var dax att börja lasta in henne,
men först lite kramizar :)


En ponny som är ÄLSKAD <3 <3 <3

Och myser när hon får berömm ;)


Väl hemma igen fick hon komma ut i hagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0