Lördag 21 April: Tävlingsdag

Mimmi och jag åkte till stallet vid halv 2, hon hämtade
Palette i hagen å spolade benen innan hon började knoppa
manen och pannluggen.



Jag kopplade på transporten och fixade lite där med mat och
det som skulle med.

Palette "sprang" in i transporten som vanligt.
(Gud vad jag avgudar denna häst!!)
Och vi kom iväg vid 3-tiden, åkte till Stäket/Almare. Mimmi skulle
starta vid ca 15,20 så vi var där nästan 1tim innan start.

Det var super lerigt/geggigt där man skulle stå med transporterna
och jag höll på och fastna redan när vi skulle parkera, slirade på
rätt bra.



Gick och änmälde i sekretariatet och tittade sen på en tävlande
innan vi gick tillbaka, hon stod själv i transporten under tiden
och var så nöjd ändå :)
Började sen att göra iordning henne.

Mimmi fixar stigläderna

Palette spanar på en båt ute på sjön, som hon var fascinerad av :)

Sötis!!!


Lite dåliga bilder från framridningen






Anki ringde en 10min innan Mimmi startade, så hon och Liv slängde sig
in i bilen och kom ner till Stäket, dom han precis innan hon började :)

FILM:Lätt:B1



Mimmi kollar in protokollet, blev tyvärr bara 56,55%.
Palette var rätt seg/trött idag och hade dålig bjudning.
Även hästarna måste få ha sina dagar <3

Palette glad ändå och spanar på allt runt omkring :)


Fin är jag ändå <3




Sen när vi skulle därifrån så körde jag ut transporten tom från parkeringen
då det vart rally körning :) Var så geggigt, så det var fullgas och det bara
slirade å så vagnen efter. Sprutade lera - både bilen och vagnen var
svart/brun prickiga :)
Lastade sen in Palette som var nöjd att få åka hem igen.

Väl hemma vid stallet så fixade Mimmi allt medans jag borstade bort
den värsta leran från bil och transporten. Blir att ta hem den någondag
och tvätta, även Palette skulle behöva få duscha med varmvatten.
Får ta det sen när det blir lite varmare framöver.

Sen åkte vi hem och åt middag. Daniel hade varit kvar hemma hos och
sen lite senare kom Mickans bästis Eve över och sov över - fullt hus :)
6 Personer, 2 hundar, ett X-antal fiskar, fattades bara Palette ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0