Onsdag 25 + Torsdag 26: Daisy på sjukhus :(

ONSDAG:

Mickan och jag åkte till stallet efter att ha lämnat av
Mimmi på gymmet i Jakan.

Hon och Palette tog en tur ut i små dugget medans jag
fixade boxen och maten.
Dom var lite små blöta när dom kom tillbaka.

Skulle hämta Mimmi igen vid strax efter 21,00 så vi hjälpte
Jessica och kvällsfodrade så Palette fick allt sitt hö i nätet
som hon älskar att äta ifrån :)





Åkte sen till Jakan å hämtade Mimmi och sen hemåt.

TORSDAG:

Mickan, Daisy och jag åkte vid halv 7 för att vara säkra på
att vara framme i Bagarmossen vid senast 7,45. Var en hel
del köer så tidigt på morgonen men vi kom fram ca 10 min
innan. Fick vänta en kort stund innan vi fick komma in.







Pratade en stund med veterinären om operationen och min önskan
var en TTA operation om det gick. Inte lika stor trauma för djuret
som med en TPLO + kortare konvalicens.

Daisy fick gå iväg innan vi gick ut och sen åkte vi hem igen.
Senare på eftermiddan åkte Mickan och jag å storhandlade
på City Gross och på hemvägen runt halv 5 ringde kirurg
veterinären (han är Dansk och är lite svårt att förstå vad
han säger ibland :)

Operationen hade gått bra och dom kunde göra en TTA, men om
jag förstod honom rätt så var både korsbandet och ledbandet
av + att hon har fått Atros, men det tyckte han inte att vi skulle
oroas oss för nu, kommer kanske tillkänna när hon blir äldre.
Nu är hon precis fyllda 5år.
Narkosen hade löpt smidigt och nu var hon vaken, men hade ont :(
i benet och får smärtstillande som dom reglerar.
Han ville att hon skulle vara kvar tills imorgon och det är ganska
skönt att veta att hon är i goda händer så man inte tar hem henne
förtidigt och så händer något.

Imorgon får vi hämta henne, kommer vara en glad hund när hon
ser oss <3. Tror att det kan bli vid lunch eller tidig förmiddag.
Bara att vänta att telefonen ringer!!

Mimmi tog stallet idag och hade träning med Josefine,
vart sen hemskjutsad av Michelle så vi slapp åka :)

Mickan badade Foppa idag, han blev sååå fin <3
Lill skrutten som inte ALLS gillar vatten, men hade varit jätteduktig
idag!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0