Lördag: Händelserik dag + ORM i stallet

Ligger alltid 1 dag efter numera:0)) dagarna räcker inte till.

Hämta Kusinen Emelie idag i Arninge Centrum, mötte upp
Jessica där då dom var på väg hem från Norrtälje så slapp hon
åka så långt. Slank in på GrannGården och kika om dom hade
något roligt men inte så mycket idag MEN det blev en ny grimma
IGEN :0)) tjejerna säger att jag har pippi på grimmor och chabrak.
Det blev en ljusblå i micro flecce, passade kanonfint på henne +
att det matchade flyggskyddet.



Mimmi och jag åkte till stallet mot kvällen då Mikan & Emelie stannade
hemma och badade i poolen då det var så varmt.

När var i stallet så skrek Jenny till EN ORM.... i Affis box.
Jag sprang dit och hjälpte henne så hon kunde få ut Affi från
boxen då hon kanske hade blivit biten då hon var heltokig och
bara stegrade sig och sparkade men till slut lyckades hon få på
grimman och fick ut henne och jag försökte se ormen men den
hade troligtvis grävt ner sig i torven. Sen började vi mocka runt
hela boxen tillsammans men hittade den inte.
Var lite rädda för att den hade  krypigt vidare till någon av
grannhästarnas boxar men kunde inte se något där så troligtvis
hade den krypigt ut igen.

Jenny stod precis utanför och borstade Nitch och såg att Affi
blev galen i boxen och titta in, det var då hon såg ormen som hade
rest på sig och gjorde ett anfall. Så vi vet att det var en där inne.
Lite obehagligt att dom ringlar in, kolla genast Palettes box att det
inte finns några hål eller springor så det kan hända i hennes men
det var grönt även i hennes egen box.

Till slut kom vi ut på en promenad Mimmi, Palette, Daisy och jag.
Vi gick ner på ängen bort mot sjön som Mikan och jag var vid
häromdan då Mimmi inte varit där.

Se filmen



På hemvägen blev det dressyr träning på ängen och Daisy och jag
kastade pinne medans jag försökte filma lite + lite kort.





Se Filmerna




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0