2:a dagen på semestern

Göran och jag kom till stallet vid halv 6-tiden och gjorde
iordning betfor hinken på en gång så den skulle hinna
svälla i en ½ innan hon får den.
Göran mockade och jag gjorde höpåsarna + byttorna.

Som vanligt så skämmer han bort henne med godsaker

Gisses vilken lång hals hon kan få - Gira
ff??
Ha..ha.. vad gör man inte för godsaker!!


Mums..mums...


Oh..kolla nu kommer hinken oxå.
Min lycko dag idag:0)))



Sen blev det inte så mycket mer gjort förutom borstning,
kratsade hovarna - hon är cool när man ska kratsa så
lyfter hon upp hovarna själv, smart häst när man har fel
på nacken och inte kan lyfta så serverar hon hoven på mitt ben,
det kallar jag intelligent häst!!
Då blir det inte tungt att hålla då hon vilar på mitt ben.

Checkade att alla skor satt fast ordentligt och det var ok +
smörjde in henne med myggmedlet på bena där dom
kommer åt, resten av kroppen skyddas bra av täcket.

Idag är det 2:a dagen hon får vila och imorgon skulle tjejerna
igentligen komma hem men dom ändrade sig och ville stanna
1dag till och kommer på Fredag istället. Imorgon är det kvällsfodring
men det fixar vi själva, det är bara 12 hästar hemma så det går
ganska fort ändå och Göran börjar komma in i rutinerna oxå :0))

Kommentarer
Postat av: Pelle

Härligt att Palette får några dagars semester o vila. Det är hon verkligen förtjänt av.

2009-07-23 @ 18:26:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0