Eftermiddags fodring

Vi åkte till stallet till kl.16 då vi har eftermiddagsfodring och la ut hö i boxen sen tog in hästarna från hagen på framsidan först innan vi gick ner till sommarhagarna för att hämta Palette , Lia och Charline- bara dom 3 som står där nu då Sunny är skadad och måste gå i mindrehage + Alex & Alpin har flyttat och dom andra har inte börjat gå ännu, jo..nu glömde jag Stateman & Ior men dom hade Vivvi varit så gullig o tagit in + fodrat ladan så det var fixat o klart.

Tog ca 25min så var allt färdigt.

Palette gick in själv i boxen, passade på att fota.


Mums...jag har fått hö...


Visst är hon chäck i sitt täcke :0))
Det skyddar otroligt bra mot alla mygg som är.



Mimmi stannade kvar och Mikan & jag åkte hemåt efter att vi handlade lite mat till Mimmi på Mc. Vi kommer tillbaka senare vid 21,00-tiden då vi har kvällsfodringen oxå. 2pass på samma dag är första gången, men då är man av med det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0