Måndag: Tidig ridning, sen till landet.

Mimmi och Mikan stack tidigt till stallet idag, tog moppen och åkte
innan kl.10,00. Palette hade blivit utsläppt i sommarhagen då Helena
hade glömt bort att det stod på tavlan att hon skulle ut i vanliga hagen
men det hade gått bra ändå att få in henne. Risken var att hon inte
alls ville komma in från det goda gräset redan efter 2 tim, men hon
hade varit så snäll när Mikan kom :0))

Mikan hade ridit idag igen men jag glömde att fråga vad hon hade
gjort ..ha...ha...  blev så mycket prat om allt annat när dom kom hem.
Jag hade gjort lasange och Göran stekt pannkakor som dom skall
ha med sig till landet (en Ö ute skärgården)
+ Köttbullar och pasta så dom klarar sig i 4dagar.

Båten gick kl.16,00 och Brorsan + familjen kom ner till kajen runt halv 4,
lagomt till att ställa sig i båtkön. Mimmi, Mikan och Emelie var uppåt
och tycker att det ska bli sååååå kul och troligtvis skönt *ler* att slippa
föräldrarna, Nu får Mimmi bossa lite över tjejerna :0)
Mimmi sms vid halv 8 att dom var hemma i stugan och allt gått bra,
tar drygt 3tim med båten och sen gå ca 20min med packning och
flammsfiorna tar nog lite tid på sig oxå ...hi...hi... huvudsaken dom har
roligt - vem har bråttom?! det är semester / skolov.

Kommentarer
Postat av: Pelle

Vad härligt!

Och föräldrarna slipper barnen.....

Skönt att skorna får lite lov också (o:

Jag fäller träd o hugger ved, älskar det.

Tjing Tjong

2009-07-21 @ 16:06:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0