Mimmi och Jag rider

Mimmi och jag åkte till stallet efter middan. Det vräkte ner till o från så hon ville inte ta moppen och i stället för skjutsa fram o tillbaka stannade jag kvar och tittade på när hon red. Hon provade att rida med sporrar och se om det kunde vara lite mer hjälp då hon är så svag i ena knät pga inflammationen men hon tyckte det var så där.

På väg ner till ridhuset


Hon jobbade lite i dressyr först i ca ½ timme





Jag la ut 4 kvalettibommar som hon travade & galoppera över,
sen la jag kors på sockerbitarna - där blev det både skritt hopp
+ trav & galopp över.



Sen höjde jag till en bomm 50cm hinder



Här skritthoppar dom


Sen medans Mimmi plockade bort hindren satt jag upp och skrittade av henne och försökte lite skänkelvikning, fungerade nästan om jag inte hade fått kramp ha..ha.. väldigt otränad man är. Sen blev det lite trav och Mimmi hjälpte mig med sitsen och lite hur jag skulle ställa henne. Kul men jobbigt fast det bara var 20min ridning.

Betfor är så gott - Bästa stunden på dygnet är alltid efter ridning
då vet hon att hinken kommer :0))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0