Shoping till Palette

Mimmi, Mikan och jag var till Granngården och fyndade mygg/fluggtäcke heltäckande med hals till Palette, endast 99:- Super billigt!! Så det blev 2st så det finns extra om något går sönder och när man behöver tvätta + en hink med Selèn och torrfoder till vovarna.
Sen bar det iväg till Hööks och där blev det 1st grimma till - röd med flecce + hink till betfor + Sadelgjord då vi har på innersta nu och då är den något förlös. Hon har börjat o komma i form nu:0)) och sist ett par jodpursh till Mikan så hon slipper få skoskav.

Åkte förbi stallet på hemvägen och lassa in allt och Mimmi stannade kvar. Palette stod i hagen o gnäggade förfullt när hon såg mig i stalldörren, kompisarna runt omkring som står närmast hade gått in och då ville hon det med. Det var bara att "hoppa" hage mellan ler/vattenpölarna för att komma ut till hennes hage, hade inte direkt rätta skor och inte kunde jag låta henen stå där alldeles ensam - hon blev så glad när jag kom och lite smuts dör man inte av ;0))
Mimmi fick en lite lerig häst och Mikan o jag åkte hem för att äta.

Nu ska vi snart tillbaka, ska se om vi kan klippa bort taggbuskar i sommarhagarna och Mikan ska klättra i träd, ska såga bort några grenar så dom kan gå in i träd dungen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0