Stallplats i Riddersvik - BESTLUTÅNGEST.

Telefonen ringde vid halv 8-tiden och det var Sara från Riddersviks stall som undrade om vi
fortfarande var intresserade av att stå kvar i kön för stallplats.
Javisst svarade jag - när jag ställde mig i kö för 1mån sen fick jag veta att jag hade plats 50
och det hade inte flyttat någon hitills på flera år, så att få en plats inom närmaste tiden
kändes näst intill omöjligt OM inget mirakel händer!!!!

Vill tilägga att vi trivs SUPER BRA i Järfälla stallet, kompisar, hästar, stämmningen m.m.

När vi hade pratat klart - trodde jag - frågar hon om vi kan komma på Måndag och titta på en plats!!??
Herre gud vad ställd jag blev! Vi hade ju plats 50?? Turordnings listan verkar inte existera.
Visserligen har vi varit medryttare där förut för några år sen och har erfarenhet, men ändå.

Skall man tänka ekonomiskt så blir det mycket billigare och 5-10min cykelväg ner till stallet,
men vi trivs så bra där vi är nu, så ärligt - Känner mig klyven!!!
Vi åker dit på måndag o tittar och känner på atmosfären så får vi se.

Ska prata  med övriga familjemedlemmar och höra vad dom tycker.
Misstänker vad svaret blir - får se om jag har rätt:0)

Nu åker vi iväg och hämtar hem tjejerna från stallet (Järfälla :0)

Kommentarer
Postat av: Pelle

Ojdå, så det blir ibland. Jag känner nog att Riddersvik lever en tynande tillvaro. Känns öde där tycker jag, nedläggning känns nära på något vis.

Kanske därför platserna blir lediga så fort.

Jakan har ju bättre natur omkring med hela Järva att rida på, är ju en toppenanläggning tycker jag.

När trädplanteringen försvinner så ryker nog Riddersviksstallet som en avlöning, nya hus på en fin adress vill nog inte ha stallet som granne. Tjing Tjong. Love you all, live long and prosper (o:

2009-05-26 @ 20:43:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0