Vilodag

Idag fick hon vila, det är hon förtjänt av.
Har blivit mycket ridande även om det har varit blandade pass skog/bana så tror jag att hon
uppskattar att ta det lugnt 1dag oxå!

Mimmi & jag åkte dit och tog ut henne en sväng till ängen så hon fick beta lite grönt gräs mums...mums...
Lite förvänjning inför flytten till sommarhagarna sen, tror det blir i Juni.
Visade Mimmi hur man longerade och det gick bra , hon har länge varit sugen på att få  prova och longera.

Var tvungen att ta med tumstocken idag och mäta henne, ställde upp henne i stallgången på plana golvet
och fick ett ungefärligt mått på 148cm - JAPP hon är så HÖG :0) Ingen som tror att hon är maxad d-ponny.
Tror man blir lite förvirrad av hennes täckning + att hon är lite grov till skelettet.

Mimmi mockade, fyllde vatten +fixade fodret innan vi åkte hem.
Mikaela har varit sjuk i 3dagar och längtar att få komma och rida, hoppas hon blir frisk snart.

Tyvärr inga kort då jag inte hittar min lilla digitalkamera - måste ha fått fötter!!!
Orkar inte släpa med den stora varje gång och den andra lilla kameran blir det så dåliga bilder med,
därav dom oskarpa korten jag la in 7maj.

God Natt   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0