Tisdag: Min dag idag ;0)

Idag är det min riktiga födelsedag 24 November

Tack för uppvaktningen idag:
Svärmor & Svärfar
Gammelmormor Astrid
Elisabet
Ellionor


Mickan hemma och jätteont i magen sen igår kväll
och Mimmi "ledig" idag och åkte till Danne på förmiddan
då dom ska baka matbröd och sälja inför Sri Lanka
projektet som hela skolan ska göra.
Mimmi jobbade i Lördags i stallet och bidrar med dessa
pengar och bakar idag.

Själv åkte jag till stallet innan middan och tog hand om
lill pluttan som var hel gosig idag. Stod säkert och bara
myste i 15-20min, hon hade lagt sitt huvud på axel.
Vi stod precis i dörröppningen och Lia stod i gången
utanför och hon brydde sig inte ens om henne, annars
kan dom visa lite sura miner men inte idag.

Men så rätt var det var så går Palette ut och själv har
man reaktionsförmåga 0..ha..ha.. Skittt.... där går hon!!!
Fortsatte genom stora stallet och var helt säker på att
hon skulle stanna ute vid silaget (hon är känd för ponnyn
som äter :0) men icke! gick förbi och när hon kom till
Danzing & Lotos höpåsar passade hon på att  ta en tugga
och sen fortsatte ut till sista avdelningen Ladan och
stannade när hon kom fram till Stateman.
Tog tag i pannluggen och ledde tillbaka henne genom 3
avdelning och hon gick så nöjt med utan protester.
DAGENS BUS!

Tog nästan 2 timmar innan jag var hemma igen, svårt att
slita sig från att prata med alla i stallet då det är så härligt
gäng numera. Har blivit kanon stämmning!!

Väl hemma hade Göran kommit hem och middan stod på
bordet Pytt i panna - stekt ägg - rödbetor MUMS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0