Onsdag: Vila + Stallmöte

Mimmi han/orkade inte rida idag så Palette fick en vilodag.
Kanske inte så dumt då dom tränade för Sussi i Tisdags
och imorgon Torsdag blir det träning igen.

Mickan och jag åkte tidigare till stallet och jag mockade och
borstade av henne då hon var lerig som vanligt.



Våran toto är lite speciel!! Dom flesta hästarna backar redan när
dom kommer till gången mellan hagarna då det har börjat o bli en
lergång och vill INTE gå där. Våran Ponny ÄLSKAR vatten och lera,
i hennes hage är det swimming lerig pöl på ca 3x1,5m och jag tippar
på att hon tar sig ett lerbad där VARJE dag.

Tur att hon har regntäcket på sig, annars så har vi fått
åka till OK varjedag och köra henne igenom  biltvätten för
att bli ren ...ha...ha... Hon är stallets värsta skitgris ;0)))
och goast oxå ;0))

Hon var så söt idag när jag borstade henne, kliade rejält i
pälsen och jag kliade och rätt som det var så halv vände
hon sig, rumpan mot mig och tittade på mig och blicken sa:
KLIA MIG!!!! och sen stod hon och njöt.
Hon betedde sig som hundarna när dom vill att man kliar dom.

Bara ÄLSKAR denna ponny, har inte träffat på en häst som
är så personlig och det är med alla i familjen.
Hälsar ALLTID med gnägg när man kommer och droppar vi in
1 efter 1 så får alla gnägg hälsning när hon ser att det är VI.

Ja...nu har jag skrytit nog om henne ;0) eller kanske lite...lite...
till, nä nu får det vara nog!!!!

Har ni skådat något vackrare??


Blev inte så långvarit i stallet idag då det var stallmöte kl.halv 7
och hon fick lite extra morötter innan vi gick iväg, han inte göra
betfor så jag hoppas morötterna kunde kompensera :0))

Mimmi kom strax innan mötet började och det höll på ca 2tim.
Pratade bl.a om hag/gång problemet. Måste göras något åt det,
då vissa hästar/alla unghästar nästan vägrar att gå där i ler vällingen.
Kan bli rent farligt att ta in/ut hästarna om dom får spatt.
Få se hur fort det kan bli åtgärdat och om kommunen hjälper till.

Hemma framåt halv 9 och Daisy fick lite spatt när hon lekte
med kudden, värsta kudd mördar attacken.

Se film:


Foppa sitter och tittar och undrar vad hon håller på med.

Dags att sova nu, en dag imorgon med.
God Natt!

Kommentarer
Postat av: Pelle

Gose Daisy, så söött...

2009-10-22 @ 17:44:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0