Måndag: Palette drogad

Åkte till stallet vid 10,00 då veterinärn/tandis
skulle komma och vi var 5st som skulle få
tänderna fixade + vaccination.

Först fick hon en lugnande spruta och det tog
ca 2min så började hon bli lullig och stod och vägde,
trodde nästan att hon skulle ramla omkull ett tag
men det gick bra.
Sen började han att raspa tänderna och undersökte,
tänderna såg bra ut men hon hade fått skav av beten
så nu ska vi prova och rida på Pelhambet som ska
vara skonsamare, så imorgon blir det till o handla.

Palette är helt drogad, lill snuttan.


La fleecetäcket på kanten så det skulle bli mjukare :0)


Hon kvicknade till efter ca 1tim och fick vänta en ½tim
till innan jag gav henne sitt Lunch hö, för att vara på
säkra sidan.
Åkte hem vid 13,00 igen.

När jag kom hem blev det lunch och sen gick vi ut
då Göran skulle skotta taket m.m.





Göran på väg upp


Mickan på väg upp


Där bakom finns ett växhus






Poolen syns strax




Mimmi kom hem på eftermiddan och tränade lite
Spanska som jag förhörde henne i och sen åkte vi
i vägtill Computer City och tittade på en bärbardator
till henne och sen vidare till stallet för att checka att
Palette mår bra efter dagens strapattser :0))

Ville mest se att hon mådde ok av vaccinationen
och det inte blev något dumt av den.
Hon var pigg och blev glad när hon fick sin betfor.
Får nu vila några dagar och så får vi se om hon
kanske skrittas på Onsdag eller Torsdag.

Hem och åt Görans goda pankakor :0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0