19/11 Fredag: Mickan & Kornelia

Idag vart det ett himla åkande. Först så ville Mimmi ut och
övningsköra när hon kom hem från skolan så vi åkte ut vid
2-tiden. Först körde hon upp till Trollboda då jag hämtade/
lämnade lite papper, sen vidare ner till Åkermyntan för att
handla in för helgen. Sen tog vi bakvägen bort till Råcksta
och åkte ner till Kananbadet, kul att se hur det såg ut där fast
det var vinter :) Hade aldrig varit ner till badet.
Hade börjat skymma när vi kom hem framåt 4-½5 tiden.

Kornelia hade kommit till Mickan och vi gjorde middag - Flygande Jacob.
Sen efter middan åkte Mickan,Kornelia och jag till stallet.
Mimmi och Daniel skulle på bio och se nya Harry Potter vid halv 9.

Vi hade kvällsfodring så tjejerna gick ner i förväg när dom var klara.
Så fodrade jag, gick fort då det inte vart några täckesbyten.

När jag kom ner hade dom nästan ridit klar och Palette hade varit
lika fin om inte bättre i dressyren idag, Mickan red barbacka och oftast
så går det bättre att rida så.

La ut 4 bomar i en cirkel så galopperade hon runt/över dom i några
minuter innan det blev avskrittning och lite gymnastik.

Mickan/Palette ********* Kornelia/Cha Cha

Kornelia/Cha Cha



Snälla ponnisar som bara skrittade på



Fina ponny som står snällt stilla :)

På väg ut


Palette står och väntar medans jag gick och hämtade
betfor hinken. Tuggar på sitt hö medans.

Litet gnägg kom mellan tuggerna :)


När vi var färdiga åkte vi hem och Mickan pliockade ihop lite saker,
sen körde jag över dom till Kornelias pappa då dom ska sova där.

Vid halv 12 var bion färdig och Mimmi ringde och undrade om jag
kunde hämta då hon ville övningsköra hem, så det var bara att åka upp :)
På Måndag förhoppningsvis kommer Görans bevis och då kan dom ut.
Han ringde i Torsdags och då hade det kommit lite på villovägar men han
fixade till det direkt och trodde på Måndag att det skulle vara framme.

Färden hem gick bra, hade börjat blask snöa lite.
När vi kom hem så tittade vi (jag, Mimmi och Daniel) på Mask som Göran
hade satt på och Daniel poppade poppcorn...smaskigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0