20/11 Lördag: Mimmi och Mickan stallet

Mickan sov hos Kornelia och jag hämtade henne vid halv 1.
Mimmi och Daniel åkte iväg samtidigt då dom ska in till stan
och sen skulle hon åkta direkt till stallet, så möts vi där senare.

Eve kom över efter lunch och följde sen med till stallet då Mickan
har hand om Harmonie idag då Liv är borta.
Vi kom iväg vid 4 tiden och  Mimmi hade nästan precis kommit dit,
hade med mig lite kläder till henne så hon bytte om och tjejerna
med (Eve lånade stall kläder).

Mimmi började mocka hos Palette och jag fortsatte det sista medans
hon gick till Harmonie å mockade där.
Mickan gjorde iordning Harm och lindade benen.

Jag fixade maten till båda ponnisarna och betfor medans Mimmi
gjorde iordning Palette.
Båda hästarna var klara nästan samtidigt och vi gick ner till ridhusen.
Mimmi ville vara i stora, var en häst till och Mickan & Eve gick in i lilla
då hon ville vara själv om Harmonie skulle vara lite pigg.
Går bra med Palette men kan vara lite jobbigt om det är andra hästar,
Harmonie gillar bara Palette :) Enda hästen hon inte kickar imot :)
Inte för att hon är dum mot andra MEN om någon rider förnära så kan
hon bli sur men inte på syrran :)
Dom är verkligen supertajta med varandra.

Jag gick med Mimmi in i stora och fota lite.


Så fint hon går











Kolla in vilka hals muskler hon har fått!!!!





Var tvungen att ta anv koftan, blir varm av att rida :)

Någon knackar på dörren och fröken nyfiker tittar direkt :)


Efter att Mimmi tagit av sig lite kläder så gick jag in till lilla ridhuset
och tittade hur det gick för Mickan & Harmonie.
Hon hade varit superpigg och gjort måååånga glädje skutt i galoppen.
Mickan galopperade av henne lite så hon skulle få bort lite överskotts
energie, hon såg lugnare ut när jag kom in.
Inte lätt att vara unghäst och har fått vilo några dagar, inte konstigt att
man har spring i benen & kroppen :)

Mickan & Harmonie











Sen efter en 40min kom Pia /Lillebror in oxå, även han var pigg.








Sen var Mickan tvungen att gå på toa och Eve fick hålla
och jag fotade :)




Harm hörde direkt när mickan kom :)



En liten puss innan uppsittning igen.



Mickan red i ca 45-50min, sen gick dom upp i förväg medans jag gick
in till stora igen och tittade på Mimmi som red ca 10min till.
Malou & Ior hade kommit in.

Man ser på fotot vad hon ångar, blir lite varm av att jobba i 1tim.



När vi kom upp så hade dom gjort Harmonie färdig och tagit in sakerna.
Mimmi fixade Palette.





Avslutade med att båda  fick sin betfor (Liv: jag stal 2 morötter av dig till Palette)
Hoppas det gick bra ;) Ska köpa nya, dom var slut.

Körde Mickan & Eve hem till Eve då dom skulle äta middag där och Mimmi
fick köra därifrån och hem.

Göran hade gjort maten klar, blev: Helgrillad rostbiff med Hasselbackspotatis
och Sherrysås. Var riktigt smaskigt!!! Mums.....

Sen senare kom Mickan & Eve hem till oss då dom ska sova här och Mimmi
tog bussen till Jakan då hon och Daniel skulle till en kompis.
En går och två kommer.......... Så är livet med tonåringar i huset.

Ha..ha.. Tonåringar.. Kl.02,00 badade dom bubbelpool :) tror dom var klara
framåt 4 i morse. Tokstollar!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0