22/11 Måndag: Går på styltor

Åkte till läkarn på eftermiddan då Mickan hade tid och Daisy
fick följa med å sitta kvar i bilen då vi åkte till stallet direkt
efteråt. Märks att det är lite ljusare nu när det är snö, även
fast det är mörkt när kl.är 5.

Mickan gjorde iordning Palette medans jag fixade maten och sen
gick vi ut. Gick bort mot Hägerstalund och stannade till på ängen
vid Ikea och travade lite där men ganska halt så vi gick vidare.




Travspåren på ängen


Daisy


2ggr med några minuters mellanrum fick jag ta bort styltorna under
Palettes hovar (var ca 7-8cm höga) och det var som att gå på
högklackat. Vände om efter det då det inte gick att gå där, lite jobbigt
att kratsa var 10:e steg.
Gick Ikea svängen istället och tillbaka till stallet.

Dom syns med sina reflexer :)


Vart en tur på ½ timme ändå och det viktigaste att hon fick komma ut lite
efter flera dagars dressyrträningar i ridhuset.
Måste brodda nåndag oxå.
Funderar på om man ska sätta på snösulor, nån som har erfarenhet
av det? Det jag har hört är att det kan vara svårt att kratsa.
Men får googla lite på det :)

Skönt att komma in igen.





Medans Mickan gick bort med sakerna och bytte om så satt jag inne
hos Palette och myste med henne i boxen.
Fina lilla ponny <3 <3 <3




Nya saltstenen som innehåller mineraler tror jag det var











Vänster framben :)




Sen åkte vi hem och åt middag efter det stack Göran och Mimmi ut
för att övningsköra med Blazern, Mickan & Daniel följde på medans
jag var hemma och plockade lite.
Imorgon ska dom komma och dra klart kabeltv kablarna är det sagt
men det lär visa sig om det blir klart eller ej.
Satsar en 10:a på att det INTE blir :)

Dom har studiedag imorgon så Daniel sover över och just nu kl 12
på natten är Han och Mickan ute och har snöbollskrig och nyss när
jag tittade ut så var dom på tomten och har gjort en stor snögubbe :)
Mimmi gick och la sig så länge, hon var lite trött.

Dags att sova nu för oss andra oxå.
God Natt!!!

Kommentarer
Postat av: Liv

Saltstenen innehåller naturliga mineraler som är bra för hästen:) Har ju själv denna till Harmie;)<3



Den innehåller 84 olika mineraler & Spårämnen ( tror jag det är ca)

detta hittade jag om den:



Himalayasalt är fritt från föroreningar från dagens hav och dessutom rik på mineralämnen. Prova himalayasalt till din häst - utan tillsatser och helt obehandlat.



kram<3

2010-11-23 @ 01:01:32
URL: http://underbaraharmonie.blogg.se/
Postat av: mikaela

man kan ta olja under hovarna det hjälper lite faktiskt :)

en tjej i mitt förra stall sa att man inte skulle kratsa hovarna innan man red(?) funkade faktiskt.. men det känns ju inte så ''säkert''.....

2010-11-23 @ 07:38:59
Postat av: mikaela

( provade dock aldrig det där med att inte kratsa hovarna innan)

2010-11-23 @ 15:59:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0