24/11 Onsdag: Hoppning

Hoppning stod på schemat idag och Mickan skulle även hoppa
Harmonie efter Palette.

Var lite snöblåsigt och hästarna vart glada när jag kom så dom
fick komma in tidigare.

Palette ville gå först som vanligt när någon av oss kommer, då tycker
hon att hon har företräde och ska säga åt Harmonie :)
Dom är så söta mot varanndra - ser värre ut än det är  <3


Mickan gjorde iordning Palette och så gick vi ner tillsammans med
Kornelia/Cha Cha och Elin/Titan men dom gick till lillaridhuset och
vi tog det stora så vi var själva då vi skulle hoppa.

Började plocka fram och Palette gick själv som hon brukar men fick
spatt idag igen och brallade iväg och när man närmade sig så brallade
hon på ännu mer :) Det är bra att hon visar att hon kan hon med!!
En ridlärare kom in och longerade en ridskoleponny och Palette fortsatte
att springa runt lite men aldrig till andra hästar så vi lät henne vara å
fortsatte plocka fram, sen var hon nöjd och kom så snällt...lilla pluttan.

Gjorde en bana på 4 hinder, dörren till hinderstöden har fastnat så det
fick bli dubbelstöd + några enkla men inte så många hinder då dom
är lite jobbiga att ta fram.
Blev en bra bana ändå och gjorde en omhoppning med.

Hoppade först några enstaka hinder och sen 95cm bana med omhoppning
3ggr. Efter det så höjde jag till 110cm och hoppade bana 1gång utan
omghoppning och glömde filma. Filmade hopp 110cm över ett hinder :)

Hoppar bana 95cm


Hoppar ett hinder 110cm


Nu är dom klara och Mickan skrittar av medans hon sms:ar Liv för att höra
om dom är på G. men får inget svar.







Strax efter så kom dom och Mickan satte av och jag tog hand om Palette
la på täcket och knäppte upp pullarnosgrimman (om någon tycker att den
sitter konstigt så har jag lossat den) så hon kan tugga godiset. :)


Tittar på Harmonie, Liv och Mickan vad dom gör.


Mickan började med att värma upp Harmonie






Hon var jättefin idag och hade bättre koll på fötterna än vad vi hade trott
då hon var lite pigg, men hoppade jättebra.

Hoppar 65cm med Harmonie


Hoppar 80cm med Harmonie


Palette och jag stannade kvar medans dom hoppade och gick runt lite i
ridhuset och filmade. Sen gick vi tillsammans upp.
Mickan tog hand om Harm så tog jag Palette och vi myste lite. Tror/det känns som
jag köpte verkligen har hjälpt hennes hudproblem.
Har blivit mycket mindre både till antal och storlek på utslagen.
Kanon bra produkt och inte dyr Bara 205kr för 5kg och hon äter 15g/dag
så det räcker länge. Tack Liv för ett kanon fodertillskott.

Fick höt och foderbyttan innan betforen.



Det är här på vänstersidan på det vita som hon har haft
så stora problem och nu syns det mest lite nertill.
Märks även att det inte alls kliar lika mycket längre oxå.



La på innertäcket och hämtade betforhinken till en gnäggandes ponny :)

Smaskens :)


Letade efter Mickan när jag var klar, som redan var klar med allt innan mig
som satt i fikarrummet med Kornelia, Elin och Annie och mumsade på
kakor och drack varm choklad. Satte mig en stund och pratade innan vi
åkte hem.

Beställde mat från Pizzerian innan och hämtade upp på hemväg.
Elin och Kornelia följde med i bilen och skjutsade Elin hem och Kornelia
hängde på oss och delade Pizza med Mickan medans vi andra hade köpt
Natcotallrik. Mimmi, Daniel, Göran och jag.
Fick fina tullpaner av Göran när han kom hem då det är min födelsedag <3
Men firar på Lördag istället med släkt och vänner.



Efter middan blev Mickan och Kornelia hämtade av hennes pappa
då dom skulle åka och titta på huset dom ska köpa och kom sen
tillbaka senare då K sover över här då hon har studiedag imorgon
och Mickan ska till AstridLindgrenssjukhus på förmiddan så det
passar bra.

Mimmi ville ut och köra i halkan/snön med min bil så hon och Göran
stack iväg och skjutsade hem Daniel sammtidigt.

Nu är denna dag nästan slut oxå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0