26/10 Tisdag: Vilodag

Mickan fortfarande förskyld och Mimmi har ett stort prov
imorgon så ingen av dom kunde rida idag så det fick bli
en vilodag. Gör inget när hon nu har jobbat så hårt i 2dar.

Åkte dit innan eftermiddags intaget så jag han mocka,
sen tog vi med oss 4st kannor ut i hagen och fylle på.
Nån av ponnisarna hade vält omkull ena tunnan och den
andra var nästan tom så det behövdes mer vatten.

Sen tog jag in från hagen och dom var superlugna å fina, vi
stannade till vid spolplattan och spolade av båda tvås leriga ben,
skönt att göra det när man tar in dom så dom slipper stå med
leriga ben upp till knäna nästan.
FYYYYY nu är hagarna jätteleriga IGEN :(  Känns trisst att det inte
blev något bättre efter dreneringen, trodde att det skulle leda bort
vattnet från hagarna oxå, inte bara gången. I allafall vad kommun
gubbarna sa när dom var där och jobbade, så skulle
det bli MYCKET bättre än det var innan - men så bidde det inte!!

Mickan kom och hjälpte mig då jag stod och höll i dom båda två,
inga problem att stå tillsammans och bli av spolade i omgångar
förutom att våran ponny ville nog hellre gå in och äta medans
Harmonies ben spolades - men tjiii det fick hon inte :)
Men Harmonie stog helt stilla medans Palette spolades, inget
dåligt tålamod där inte ;)

Så söta mot varandra


Harmonies ben spolas

Undrade vad som händer, men stog helt stilla.

Nu är det klart å slangen hängs upp.

Sen tog Mickan Palette in till stallet

Tyvärr suddigt!! Men Palette var så sööööööt


Våran lilla rosa ponny ;) Fick berömm för hennes outfit idag :)
Sen fick dom komma in och äta eftermiddags maten. Medans Mickan
fixade hö + byttorna och kacklade med Kornelia så gick jag igenom
henne och allt var bra men när jag stökade med täcket så stod hon
och ville lyfta bakbena hela tiden upp/ner och växlade ben idag.



Pia T gick förbi och jag frågade hennen om hon hade märkt något med
Palette vid in/utag och hon sa att hon upplevt sista tiden att hon är störd
av bensnörerna och har velat kicka när man ska spänna dom och det är
inte likt henne menade hon på, då hon aldrig gör något.
Så hon misstänkte att det var där problemet var.

Tog bort dom och spännde rakt över istället så dom inte korsar
benen/ljumskarna utan ligger baktill lite nedanför svansen och då var
hon inte alls störd, höll på och bökade fram o tillbaka med både inne
och ute täcket och gjorde likadant med båda och då vart hon jättenöjd!!
Inga tenndenser till att sparka när man la på eller när spännet låg på
bakom. Kollade så hon inte hade några skavsår men såg inget.
Stackarn...inte lätt när man inte kan tala om vad felet är!!
Så det gäller att prova sig fram.

Sen fick hon betforhinken och vi åkte hem.





När vi kom hem så blev Daisy tok glad och hoppade mot Mickan
och det slutade med lite gos på golvet i hallen.





Efter middan så var Daisy och Mickan lite crazy :)

Satt vid köksön.







Imorgon hoppas jag att mina nya vinterdäck har kommit, ska åka förbi
däckfirman efter vi har varit på Astrid Lindgren och höra om dom kan
lägga om dom på fälgarna.
Börjar bli dax att skifta däck snart, har varit lite borskämd då vi alltid
har året om däck på båda bilarna och behöver aldrig byta, men var
tvungen att sätta på sommardäcken i våras då mina dåvarande däck
var total slut. Men har köpt nya åretom igen så nå kan slipper vi däck
byte några år framöver igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0