14/2 Måndag: Mys med ponnyn själv <3

Anonym om 12/2 Lördag: Soligt & Härlig väder:
Förstår inte hur man vågar lämna hästen med ett stalltäcke med endast en resårgjord runt över natten...! Skulle aldrig falla mig in att ta en sån risk...!

Svar:
Då hoppas jag inte att du gör det heller, ingen tvingar dig!!
Ser ingen större risk med att ha detta täcke, spännen fram och
svans rem så det sitter bra ändå och att ha "lös" gjord, vad är
skillnaden mot fasta gjordar.
Fastna kan man göra i båda om det vill sig illa.

Var tvungen (blev nyfiken) att höra mig för i stallet idag då det är
flera som har likadant och om dom har hört/upplevt något negativt
och INGEN har hört något, så vanligt lär det inte vara.


************************************************
Mickan vaknade magsjuk idag och Mimmi var tvungen att plugga
efter skolan och åkte hem till Daniel, så jag åkte själv till stallet
framåt 8-tiden. Fick ha ponnyn för mig själv idag :)

Lika glad som vanligt när man kommer och gnäggar..gnäggar och
gnäggar tills man kommer till boxen och så ska man KOMMA IN till
henne, då blir hon NÖJD!!
Sällskapssjukare häst får man nog leta efter :) Men så söt <3

Började med att gå och göra betforn så det skulle hinna svälla -
mutade ponnyn med en morot ;) så jag kunde gå på engång utan
att hon skulle SKRIKAAAA efter en.
Kom tillbaka efter ca 5min, hade hämtat ner vintertäcket oxå då
det är sjukt kallare igen. Gnägg igen och sååå nöjd ponny när jag
kom in och började mocka.
Hon tycker det är kul att följa efter eni boxen , men den är ju inte
så stor så det blir många snurrningar då hon ska vara uppe i en :)
Helst ska man pussas lite oxå och snussa - Kelgris :)))

När jag var klar med det så tyckte hon att jag skulle hämta hennes
mat då alla andra hade fått kvällmaten.
La in en ny torvbal innan och sen kom maten.

Äntligen!!!! Mumsigt :)




Borstade av henne, smörjde in utslagen som har blivit MYCKET
bättre och mindre till antalet, verkar som att Alovera fungerar
kanonbra.
Kände igenom benet idag och ingen värme längre på hoven.

Hämtade betforhinken, klockan hade hunnit bli halv 10 så det var
dax att åka å hämtade Mimmi, sen hemåt.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Syftar på att gjorden kan åka bak om hästen rullar sig och sätta sig i hästens ljumske och ge den panik.. Har faktikst själv varit med om det...

2011-02-15 @ 20:15:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0