3/2 Torsdag: Mimmi och Liv red tillsammans

Fanny, Mickans klasskompis sov över här då dom har hästsport
på Torsdagsförmidagar och börjar kl.9,00 och jag kör dom till
Vällingby Stallet.
Idag hade dom Annie som är deras ridlärare men hon var sjuk
förra veckan. Hon kom ihåg Mickan fast det har gått nästan 2år
sen dom slutade och att hon hade en syster oxå - Mimmi :)
Att dom hade slutat för att dom fick egen häst.

Hon fick Stora Max, han är STOR :) och är en Frieser korsning
Mickan tyckte han var underbar och fin i dressyren och fick
honom i form. En rolig lektion med mycket galopp.
Lite annorlunda att rida stor häst mot ponny, inte bara storleken
utan rörelse/stegen m.m.

Max: Här ser han inte så stor ut.


Hämtade tjejerna när dom var klara och skjutsade dom till skolan
så dom hinner äta i lugn och ro innan lektionerna börjar.
Tar ca ½ timme att gå och då blir lunchen stressig.

Mickan och Fanny kom hem efter skolan och hon sover här tills
imorgon igen då dom börjar senare.

Mimmi och jag åkte iväg till stallet framåt halv 8, Liv och Anki
kom oxå. Mimmi och Liv gick ner i förväg till lilla ridhuset medans
jag hjälpte Anki att kvällsfodra och efter det gick vi ner oxå.
Hon filmade och jag fototade men tyvärr så blev dom inte så bra.
Skulle ha tagit med mig systemkameran men gick ifrån den.

Mimmi & Palette

Mimmi & Palette

Liv & Harmonie


Kom iväg hemåt framåt 22, tog en kvällsmacka och nu är det dax att sova.
God Natt!!

Kommentarer
Postat av: liv

Jag pratade med henne i måndags å då sa hon att hon släppte ut Harmonie med grimman på ENDAST då för att hon skulle släppa ut Bram på sidan av. och det sa jag var helt OK.

men sa också att hon kommer få gå utan grimma när jag släppte ut henne igen.



det sa hon var helt ok. så förstår inte riktigt.. -_-

2011-02-04 @ 23:47:42
URL: http://underbaraharmonie.blogg.se/
Postat av: Liv

pratade med henne i måndags när jag var där under fm. å då sa hon att hon fick ha på sig den för det var första gången de gick brevid varann. Fine sa jag men berättade också att hon inte skulle ha på sig den när jag släppte ut henne senare.



När jag kom idag stod Harm med grimma och Bram utan grimma. Om nu hon måste ha på sig grimman borde han då ha på den också...



Om hon släpps ut med grimman på nästa vecka kommer jag skriva på tavlan igen att hon absolut inte får ha grimma på sig i hagen!



hur har det gått för er idag?<3

2011-02-04 @ 23:54:03
URL: http://underbaraharmonie.blogg.se/
Postat av: Liv

pratade med henne i måndags när jag var där under fm. å då sa hon att hon fick ha på sig den för det var första gången de gick brevid varann. Fine sa jag men berättade också att hon inte skulle ha på sig den när jag släppte ut henne senare.



När jag kom idag stod Harm med grimma och Bram utan grimma. Om nu hon måste ha på sig grimman borde han då ha på den också...



Om hon släpps ut med grimman på nästa vecka kommer jag skriva på tavlan igen att hon absolut inte får ha grimma på sig i hagen!



hur har det gått för er idag?<3

2011-02-04 @ 23:54:07
URL: http://underbaraharmonie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0