Tisdag 1 Feb: Hoppning och Lek

Hämtade upp Mickan hos Fanny och sen mot stallet.
Mimmi följde med och tog hand om Harmonie då Mickan ska hoppa
henne oxå och Mimmi värmer upp och kör lite dressyr innan.

Gick ner till lilla ridhuset strax innan 21,00, Julia och Bram var med
oxå. Pia hade nästan ridit klart när vi kom så vi kunde börja plocka
fram hindren ganska snabbt.
Pappa kom dit och ville titta på tjejerna.
Mickan/Palette och Julia/Bram började och hoppa medans Mimmi/Harm
red dressyr, hon var riktigt fin idag. Inte många protesster alls och var
det någon så knappt märkbart :)
Mimmi tog till å med några skutt med henne oxå :) Premiär!!!

Efter ca 40min så bytte dom hästar och Mimmi/Palette skrittade ut en
liten sväng och gick sen till stallet och Julia gick strax efter med.
Medans vi var kvar och förde lite "oväsen" efter varje gång dom hade
hoppat kombinationen - Aplåder - dunk i väggen - Tjut, bara för att se
hur hon reagerade och NADA..... Inte en reaktion alls :)
Hon undrade nog mest vad vi höll på med, kan jag tänka mig :)
Ha..ha.. hon tyckte nog vi var lite crazy.....
Förhoppningsvis så kommer hon inte att bry sig så mycket på tävlingar
framöver, då det kan vara lite ljud och rörelser.

Plockade bort alla hinder och då fick jag en ideè när jag såg pilates bollen
den STORA blå bollen!! Undra hur hon reagerar på den??

Kolla filmen:

Cool häst va? Pappa kunde kasta den och det dunsade ganska bra men inte
tyckte hon det var läskigt och Mickan fick henne att nudda den med frambena
och rulla iväg den lite. Duktig tjej <3

Tyvärr så vart det inga hoppbilder idag.

Upp till stallet och hästarna fick sin mat och Betfor och vi åkte hem.

JAG VILL HA SOMMAR....Och ta hem ponnyn i trädgården igen <3 <3 <3


Inte alla som har en ponny på uppfarten :)
Är på väg ut på en tur runt Lövsta och Riddersvik.



Kommentarer
Postat av: liv

såå sjuuukt söt när hon sparkar på bollen <3 lillhjärtat!<3<3

2011-02-03 @ 16:05:18
URL: http://underbaraharmonie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0