29/1 Lördag: Tolkning & Omkullgående ponny

Mickan hade E lunchfodring så vi åkte dit (+ Eve som sovit över)
Tjejerna började fodra medans jag hämtade Palette från hagen
så hon fick äta sitt hö innan och smälta maten lite innan dom
skulle gå ut.

På med hela utrustningen + tolkselet då dom skulle åka tefat
efter henne. Dom hade ridit bort mot Hägerstalund och sen bytte
dom så Eve red medans Mickan tolkade efter.
Hade varit superkul :) Men på ett ställe hände något som ingen av
dom vet vad? men Palette blev rädd och skuttade till men då det var
halt så halkade hon och gick omkull. Eve var snabb och hoppade av i
fallet då Palette landade på sidan av baken. Gick bra men var lite konstig
efteråt som att hon var lite små rädd och ville tackta hela vägen hem.

Väl hemma så sadlade M av och red ut en sväng igen, ner mot sommar-
hagarna och kände på henne, men ingen haltning etc.
Och hon hade lugnat sig igen och var som vanligt.
Eve tog några kort på dom:


Lillsmurfan








Söta ponny

Nosgrimman åkte av för finare kort :)


Medans dom var borta mockade jag och fixade maten.
Sen gick Daisy och jag ut och mötte dom borta vid skogen,
Palette var jättepussig när vi stod och pratade. Jag har lärt henne att
pussa med mulen och när hon är kelig så ska hon pussas jämt när man
står framför henne. Super charmig ponny <3 <3 <3

Sen gcik vi hemmåt och hon fick sin betforhink.
Super duper väder idag och det blev stalltäcket på ute då solen sken
och var varmt. Tog även med lite hö ut i hagen som Harm och Palette
fick tugga på, strödde ut lite här å där, så hade dom lite att pilla med.








Ponnyn tittade när jag gick. Tror jag la på täcket lite snett :)


Åkte sen hem och åt lite lunch.

Vart Suschi till middag från Vällingby och någon film.
Eve som över igen och Mimmi kom hem på kvällen då Daniel skulle
åka tidigt på söndagmorgon med skolan och åka skidor i 4dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0