12/5 Torsdag: Mimmi & Liv Stalldag

Mimmi skulle åka själv till stallet från Daniel vid 6-tiden
och vara tillsammans med Liv.

Efter middan åkte Mickan, Kornelia och jag till stallet för
att se om hon behövde hjälp med något.
Dom var fortfarande nere i ridhuset och red, så jag mockade,
Mickan & Kornelia gick ut i hagen och fyllde på vatten +
mockade ur den. Lagomt tills det var klart så kom Mimmi/Harmonie
& Liv/Palette upp. Dom hade bytt hästar efter ett tag.

Palette var glad som vanligt när hon såg oss och många pussar
vart det. Var så söt när jag höll i en morot och ville att hon skulle
backa så backade hon på snedden som att hon gjorde skänkelvikning
i stall gången :) Gulliga ponny.
Sen stod hon snällt utanför boxen och väntade tills jag hade
krattat ut all torv å så fick hon gå in.
Ville ha sin betfor - så den gick hon efter ett gnäggande <3

Fick även sin kvällsmat hö + byttan och vi åkte hem.
Skjutsade hem Liv först sen Kornelia och till sist hem till oss.

Vart som vanligt kvällsfika till B.B

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0