Lördag 4 Feb: Tävlingsdag

Idag är det tävling :)
Trisst bara att Mimmi fortfarande har feber och kan inte
tävla, så Mickan får ta hennes klass oxå. Det blir då
Palette i klass 2 och Harmonie & Palette i klass 3.

Kan säga att man var inte så super taggad på tävling då
termometern visade nästan -20 som kallast.

Mickan och jag åkte till stallet strax efter 2, då vi hade
eftermiddags intaget och började lägga ut maten & sätta
fram byttorna. Lite innan 3 gick Mickan & Liv ner då dom
skulle anmäla och gå banan.
Min räddande ÄNGEL Kornelia hjälpte mig och ta in hästarna,
så himmla skönt då ALLA var ute å då jag var ensam skulle
det ta förlångtid då jag måste vara nere vid ridhuset kl.4.
Vi var klara lite innan halv 4 och sist så fick hästarna byttorna.

Mickan och Liv kom upp strax efter och Liv/Harmonie skulle starta
vid kvart över 4 så dom gick ner före Mickan/Palette.
Jag gick samtidigt då jag skulle vara dörrvakt i lilla ridhuset där
framridning / framhoppningen var i klass 3.
Kornelia stannade kvar med Mickan och var "hästskötare"/sällskap
till Mickan hela dagen.

Såg lite av Liv & Harmonies hoppning - gick emellan ridhuset och
kikade in. Harmonie hoppade bra, men dom hade lite för lite fart
så på kombinationen slog hon ner sista hindret :( i grunden.

Sen gick Liv upp med henne och ställde henne i boxen med utrustningen
på men tog av tyglarna, då Mickan skulle hoppa henne sen efter Palette.

Mimmi ville så gärna träffa Palette och se när Mickan hoppade, så Göran
körde dit henne tills det var dax för deras klass.
Det var den som Mimmi skulle ha hoppat egentligen, som nu Mickan tog
oxå. Mitt dörrpass var nu slut och jag gick upp och hämtade Harmonie
och när jag kom ner så var dom inte på banan, öpppnade dörren till
läktaren och tjuvtittade där :)
Det jag såg var att hon hoppade hinder efter hinder och sen snabbt
och förtsod att dom kom till omhoppning och klarade hela banan felfritt.
Då var hon startande nr 8 och låg i ledning och det återstod 5 ekipage.

Glad ryttare och häst kom ut :)

Mickan och Palette


Då det var så himmla kallt så tog jag inte ett enda kort, höll på
och förfrysa om händerna när man tog av vantarna!!
Så det blir några andra kort från gamla tävlingar :)


Mickan fick äta lite och värma sig på läktaren en stund så tog jag
hästarna och gick en sväng med dom, så jäkla kallt och ha
tävlingsutrustning = SVIN KALLT!!
När klassen var klar så låg dom fortfarande på 1:a platts och tog hem
segern :)))))

Sen var det dax igen för Mickan att sitta upp på Harmonie och värma
upp och hoppa fram. Hon var först startande i klass 1 och med Palette
nr 13, så först och sist.
Harmonie var jättefin, hade bra tempo och hoppade bra.
På hinder nr 4 (tror jag att det var) gjorde Mickan en litten miss så hon
slog i planket och fick 4 fel :( men annars var det snabba!!! :)
Inga ledsamheter för det, Harmonie skötte sig super <3

Mickan & Harmonie




Dax att byta häst igen och nu var det sista starten med Palette.

Nu var dom taggade, Mickan ÄLSKAR att starta sist och jag fick i
uppdrag att kolla hur tiden låg till på ryttaren som låg i ledning :)
Så hon visste om hon skulle ta snävare svängar och snabbare väg
i omhoppningen - adrenalinkick :)

FILM: Palette och Mickan i sista klassen



Som ni såg på filmen så gick dom felfria där oxå och slutade på
en tid som var 11sek snabbare än 2:an. Det är mycket.
Så Jäkla glad hon var när dom kom ut :))))

Dessa två hästar gjorde ett kanon bra jobb idag <3


Mickan fick rida upp till stallet å få på sig varma kläder och skor,
Mimmi fick åke i bilen med Anki (Livs mamma) upp till stallet medans
Liv och jag stannade kvar och hjälpte till att bygga bort hindren.

Sen var det prisutdelning uppe på ridskolan i värmen :)

Först fick hon 1:a pris på Palette i 2:a klassen

Och sen i klass 1 överaskande nog så kom hon 3:a med Harmonie
- trots 4 fel så hade dom snabbaste tid i grunden då det bara var
2 st som gick felfria och kom till omhoppning.
Och där tog hon hem 1:a placeringen igen med Palette.

Dagens vinster


Sen en snabbis tillbaka till stallet och Palette fick sin betfor
och hängde in alla saker, sen hemmåt..... Så ljuvligt :)

Beställde mat uppe på Knallen som jag hämtade efter att ha
skjutsat hem Kornelia, Daniel kom lagomt till maten efter att ha jobbat.

Mickan vart medbjuden på någon show resturang av Nickis
familj så hon duschade å fixade till sig och åkte iväg med dom.

Vi andra tog det lugnt resten av kvällen.

Foppis myser i fotöljen <3


Tog ett kort på prisskåpet, blev inte så bra då inte alla
rosetter syns.


Är 19st totalt - varav 5st är med Harmonie


Strax efter 1 på natten kom Mickan och Nicki hem och dom sov här.

Lyckad och rolig dag - trots nästan 20 minus grader.
Glad att det var på hemmplan så man slapp åka transport :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0