Torsdag 12 Jan: Bildbomd på Isa

Göran skjutsade Mcikan tidigt till stallet då hon ville
hinna vara med Isa innan vi skulle köra iväg henne.

Jag kom dit vid lunchtid så jag han ta ut hundarna innan
och att dom sen skulle klara sig tills Mimmi kom hem.

Mia kom vid halv 2 och då tog vi ner henne i lilla ridhuset
och släppte henne så hon fick springa av sig.

Mickan och Isa på stallplan







Mickan har flätat


Hon var jättelugn och fin idag när vi gick ner till ridghuset,
väl nere så tog vi några kort först innan hon släpptes.









Efter ca 10min var hon ganska nöjd och kom till oss
















Medans vi var i ridhuset så ringde dom från Strängnäs och sa att
vi får komma imorgon istället, så vi gick upp till stallet igen när vi
var klara.
Palette vart helt lyrisk när hon såg oss och gnäggade och kom
springandes längst hagen och dom fick följa med oss in.
Det har små regnat till å från så dom var ganska blöta, inte igenom
täcket som tur var.

Hon var mycket belåten att få komma in och byta till inne täcke
och så torkade jag av henne i ansiktet där det bara droppade.
Hon gillar inte att vara blöt om pannan :)
Fixade resten av maten till dom båda och sen åkte vi hemmåt.

Går allt som det ska imorgon så blir det Strägnäs då i stället.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0