Lördag 2 Juni: TÄVLING!!!!!

Inte bästa vädret att tävla utomhus i, men vad gör man?!
Tävlar eller strycker sig?? TÄVLAR så klart!!!!!!

Mimmi och jag åkte till stallet till 10-tiden, hon knoppade
Palette medans jag fixade transporten och sakerna som
skulle med.
Vid 11 var det dax att lasta och någon minut efter var vi
iväg. Mot Hagbylunds ridskola i Täby.
Med nya motorvägen från Sollentuna går det snabbt och var
där på ca 20min.

Det var ett trångt ställe men mysigt, tyvärr så var parkeringen
på gräset och vad händer...jo, jag kör fast direkt!!
Bara att lasta ut Palette och sen satte sig 3 gubbar på
motorhuven men jag satt fast ändå... bara att koppla bort
transporten och då gick det bra. Traktorn fick köra transporten
till bilen som jag parkerade lite längre bort.
Lastade in Palette igen som vart nöjd att komma bort från
regnet och gick ner (en ganska lång bit) till sekreteriatet för att
anmäla och sen traska tillbaka hela vägen i regnet :)

Mimmi sadlade och tränsade i transporten och bytte om, sen ut
med henne och hon hoppade upp och så la jag på dom regntäcket
så det vart lite skydd tills vi kom ner till ridhuset där framridningen
var. Vart lite sena pga allt strul som hände så dom han bara rida
fram i ca 10min







sen var det dax att gå ut till collectingring och då  var det ca 10min
kvar till start. Hon hade bara hunnit köra skritt och trav arbete så det
vart någon galopp där ute. Sen tog hon det lite lugnt.
Var SKIT KALLT!! Bara 5grader och det blåste & regnade.
Hon frös riktigt ordentligt, då dom måste rida i kavaj trots väder :(
Ritten var såååå bra och dom hade verkligen vädret imot sig då det
började hagla mot slutet och Palette stackarn försökte skydda huvet
emot några vindar som kom - MEN ändå gick hon sååå SUPER, gick
inte ur formen.

När programmet var slut, så såg jag glädje tårarna då Mims, hon bara
kände att detta hade gått så BRA!!!
Stod på spänning och lyssnade på resultatet...skulle vara såå kul om
det räckte till en placering OCH DET GJORDE DET - 2:a PLATS!!!!!!!!!!!!
Tjihoooooo...vad jag skrek till och Palette tittade och undrade vad
som hände :) och sen fick hon 1000 kramar :)

FILM: Lätt C:1


PRISUTDELNING TILL FOTS








Då det var så dåligt väder så vart det det, då hästarna hade ställts
in i transporterna efter att ekipagen hade tävlat.

Då Mimmi var sist så stod Palette med mig och väntade.

Lycklig ryttare och nyfiken ponny som undrade om det fanns
något gottis till henne i påsen oxå ;)
I den låg det En Pikè tröja, ridstrumpor och en JÄTTE godis påse.



Sen var det bara att traska upp till transporten igen.
Och nu fick Palette INTE gå in i transporten utan det vart lite
rally körning med bilen och släpet tills jag var ute på grusvägen :)
Där "kastade" vi in henne lite snabbt och körde ner till gårsdplan
vid ridskolan och fixade allt.
På med transportskydd etc..
Då grusvägen bara rymmer en bil så var det bästa lösningen
för att inte täppa till alla ekipage som kom och åkte.

Mimmi bytte om oxå, sens tack vi iväg hemmåt.
Kan säga att blöta var vi och längtade hem å få byta.

När vi kom tillbaka till stallet fick Palette stå i gången ett tag
och äta upp resten av höt som var kvar från transporten.
Medans jag mockade och spånade plockade Mimmi in alla saker.



Tyvärr..tyvärr vilket känns lite surt är att det inte blev några
direkt foton pga det dåliga vädret.
Så det fick bli några istallet med rosetten på :)


Du och jag ponny <3

Hon passar i blått ;)

Våran Vackra, Fina, Goa Ponny <3 <3 <3


Då det bara regnade så fick hon stå inne och vi gjorde lite myspys
å strödde ut gräs, fick godisslickesten, betfor och Peletts bollen
och lite extra hö :)



Dagens skörd förutom hederspriserna


Sen senare på kvällen fick vi besök, så det vart middagslagning
och Michelle kom lagomt till 7.
Måste säga att man var ganska trött men med trevligt sällskap
så höll man sig vaken ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0