Dålig uppdatering Tisdag -Torsdag

TISDAG:

Palette fick vilodag. Mimmi o jag kom dit sent på kvällen,
närmare 9 - nästan vid fodrings dax.

Jag tog ut henne medans Mimmi mockade boxen








Lite roligt, medans vi stog på gräset en liten bit från stallet kom det först
en familj och fråga om dom fick klappa och pratade.
Finaste hästen dom sett, vilken cool färg hon har, gud så len hon är -
ingen häst på ridskolan har så mjuk päls som hon etc...
Palette bara åt gräs och sparkade bort myggen och brydde inte alls
om att det stog några runt henne :0)) bara hon fick äta gräset så var
hon nöjd!! Sen cyklade dom iväg och då kom nästa... och samma där -
vilken fin färg .......bl.a........ och då såg jag att Mimmi tömde skottkärran
och då passade jag på att vi måste in *ler* Kul att hon är omtyckt men jag
hade nog kunnat stå där halva natten då det kom familjer på löpande band
promenerandes fast klockan var över 9 på kvällen. Då hade vi blivit
uppätna av myggen..;0))

Dessutom skulle jag hämta kusinen på Arlanda kl.23,00 han kommer hem
från England där han har varit på Kollo så det hade jag inte haft tid med ändå.

ONSDAG:

Mimmi och jag till stallet (ha..ha.. kanske lite tjatigt) Mikan o Göran var kvar
hemma och spela Wii - även det har ni nog hört förr!!

Kom dit vid 5-tiden och vi gick ner till ridhuset






då Mimmi ville köra lite markarbete och vi provade men underlaget
var så poröst så det var jobbigt för henne att springa på, då dom
inte plogat/krattat?!





Det slutade med att Mimmi o Palette tog en tur ut i skogen i
stället och jag gick in och fyllde på torv i boxen, fixade
matbyttorna + hö påsarna.

Det hade varit en skön tur och halva vägen hem i galopp
snabbare..snabbare...SNABBARE!!! gissa om hon myste.


Åkte hem lagomt så vi han äta middag och sen bar det in till
Centralen och hämta Görans mamma/tjejernas Farmor som
kom ner från Norrland, hon ska vara hos oss i 1 vecka.


TORSDAG:

Idag var det Mikan och jag som åkte till Palette, Mimmi och
Louise (deras farmor) var hemma och hade mumsig middag
klar när vi kom hem senare.

Det var skönt väder idag så vi promenerade ut en sväng,
Daisy var med och hon njöt hon oxå :0))



Under den stora härliga Eken


På hemväg



Daisy hittade en pinne som vanligt och den ville hon
INTE släppa, lite böckig att bära när hon har
koppel som tar i.



Hittade ett snår med Hallonbuskar som jag plockade i men Fy vad
mygg det var, inte ens Daisy ville stå stilla då hon blev biten
överallt men några hallon fick jag i allafall.

Inget golvbytte hade börjat skett ännu :0( FAst av erfarenhet så är
inte byggare etc. så snabba så vi får vara glada om dom är klara
innan sommarns slut ha...ha... Nu var jag nog lite elak  -fast lite
sanning finns nog!!

Supergod middag väntade på bordet när vi kom hem och på kvällen
spelade vi kort 500 och skrattade så tårarna rann - på Mimmi
och mig - fråga inte vad vi skrattade åt och det undrade nog dom
andra oxå. Fast kul hade vi ...ha...ha...

GOD NATT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0