Tisdag: Mimmi stallet ///////////// Onsdag: Mickan & 2 kompisar

TISDAG:

Var till smärtkliniken o fick svar på magnetröntgen.
Det vänstersidiga diskbråcket som jag fick förra året
hade breddat sig och sen har jag fått ett NYTT på
kotan under (tror jag det var) fast på höger sida.
Gisses vad kommer dom av??? Är nacken så himmla
dålig att diskarna bara smäller??!!
Ja..ja.. nu vet jag varför det har börjat o stöka
i höger armen oxå, inte bara vänster.

Mimmi åkte till Daniel o dom skulle ut o segla med lasern,
men så började det att blåsa upp och regna o åska
så det vart inställt.
Dom pluggade istället :)

Senare åkte hon till stallet själv med moppen och red,
hon var även så gullig o tog hand om Cha Cha
+ mat o mockade då Kornelia hade blivit sjuk.
Hon kom hem framåt halv 10.


ONSDAG:

Vi åkte till stallet vid 5, Mickan hade med sig
2 klasskompisar som rider på ridskolan o ville
träffa Palette.

Dom fixade henne och gick en ner till paddocken
medans jag var kvar o mockade, gjorde hö påsarna
+ matbyttorna och betforn.

Gick sen ner o tittade, båda tjejerna hade fått rida
en stund vardera och det var Mickan som red när
jag kom ner.




Tjejerna tittar på när dom släppte ut
ridskole hästarna i hagen brevid.


Kliar lite


Sen bar det av hemmåt och åt middag,
märks att man är lite trött nu när man har börjat
o gå upp tidigt igen.
Inga sköna sovmornar som i sommras.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0