Tisdag: Spritt språngade galen ponny

Var hon idag ...trodde inte att hon kunde..ha..ha..
lite go är det i damen än, trots sina 15år.

Mimmi red ut mot tippen och var borta lite över
1 timma och mycket hände på färden.
Först hade hon reagerat på en skylt och stutsat lite,
sen var det löv som flög och hon med.
Efter det kom dom till en bom och den var SKIT läskig
skulle inte gå för bi utan började bocka......
Efter det var det en bill som stod på någon skosgväg
uppbrunnen och lite stegring och tok galopp några
steg för den var oxå läskig.
Och till sist var det löv som blåste och då hoppade hon
åt sidan över ett dike.
Låter det som våran ponny??????
Ha..ha... tror Mimmi tog fel ponny idag :))))

Det blev en spännande färd i allafall och misstänker
att Mimmi tyckte det var lite kul oxå.
Däremot så kan man undra varför?? hon var så
spännd på allt, i vanliga fall kan man släppa en
bomb utan att hon reagerar.

Annars var hon som vanligt, go och glad och
mycke kelig. Glad blev hon när hon såg att
jag hade med mandariner (hennes älsklings frukt).

Mickan hade gått med Kornelia/Cha Cha ner till
paddocken och kom tillbaka strax efter Mimmi/Palette.

Sen var vi och köpte innerslang till Mimmis moppedäck
o Göran bytte det på kvällen så nu har hon moppen igen.

Gräddade våfflor till middag med sylt o grädde.
Sen gick Mickan o Kornelia hem till henne och ska
sova där idag, då blir nog Annika glad (hennes mamma
heter oxå så) då dom nästan alltid är här.

Kommentarer
Postat av: Liv

jaha, ja som sagt tror jag den är för liten för henne, det är ändå en ponnybox.

och hon är större än vad man tror att hon är.



Men som sagt får vi se, jag fick bara höra att någon var sur för att någon gick före i kön?



Och Annica sa ju att jag fick ta boxen om jag ville(Lias) och stå kvar i boxen om jag hellre ville det som sagt så måste hon kunna lägga sig, känns skit elakt om jag inte tar boxen nu skuldkänslor men en ponnybox tycker jag igentligen inte är OK med tanke på att hon är en storhäst.



Åh krångliiigt =/

2010-08-10 @ 22:52:50
URL: http://underbaraharmonie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0