Torsdag: Tokiga Foppa

Efter att vi hade ätit frukost kom Foppa och
hoppade upp till Mikaela i fotöljen och hon
började busa med honom.


Kolla stilen när jag bad honom sitta :)
landade på kudden.

Nu sitter han fint o tror att han ska få något.

Mickan håller upp handen och har en ostskiva



Daisy ligger på golvet o undrar vad som händer

Men inte intresserad så länge


Mickan busar med Foppa eller retas :)


Senare på eftermiddan följde Mickan med mig till min
sjukgymnasten och fick hjälp med sin arm oxå.
Hon har fått ont i vänster armen upptill och snart
börjar tävlingarna så då måste hon bli bra.
På Söndag är det dressyrträning för Jenny och får
se hur det går då, om det inte blir bra så ska hon
tillbaka nästa vecka med o få ultraljud en gång till.

Till middan kom Mimmi och Daniel hem.
Sen åkte hon och jag till stallet medans Daniel
stannade hemma och tittade på någon film med Göran.
Kornelia kom hem idag oxå och kom över till Mickan,
vilken tur :) ha..ha.. hon började få lite tråkigt nu
efter 3 dagar som Kornelia har varit borta, tur att
det finns telefon + Comviq och att det är gratis!!! :)))

Palettes hovar såg redan mycket bättre ut idag,
sprayade med blå sprayen och så måste jag
försöka köpa tjära imorgon.

Nu har det börja o komma hästar tillbaka från
sommarbetet, inte lika tomt längre.
Mimmi gick ner i förväg till paddocken o började
värma upp medans jag mockade klart.
Sen gick vi ner Daisy o jag och tittade.

Hon var riktigt fin idag ;)











Tränade på mycke halter. Hon har lagt till med
en dummhet!!! Att vilja rygga några steg när
man gör halt.
Inte så kul på tävling sen, så det måste bort!!





Belöning efter hårt arbete




Utanför Farmors butik, red dit o kollade när hon öppnar
igen då jag har beställt mera Linfröolja till Palette.



Söta Ponny

Du är otroligt söt o gooooooo!!!!!! ;)))


Avslutade  dagen i stallet med att fylla på vatten i
sommarhagen och sen bar det hemmåt vid halv 10-tiden.

Nu sitter dom allihopa och tittar på RosaPantern 2
medans jag bloggar, är ingen fanstast av dom filmerna.

***************************************************************
Livs inlägg på mina kommentarer:

Du är så go! <3
Självklart får både Mickan och Mimmi rida på henne om dom vill:)
gärna för mig, de kan ju pröva henne o känna hur det känns hur
mycket dom vill:)

Harmonie är ju väldigt snäll, det är bara att när hon väl reagerar
så blir det lite väl mycket drama:)
Men med Palette så går hon ju som en klocka - Palette är ju så
lugn i sig själv så det går nog bra!

Anytime säger jag bara, skutta får de göra också om de vill:)

Ah.. hon har det bra på sitt bete, tjock och go:) <3
Riktigt kelsjuk också! <3  ponnin!
Hon får vara kvar ett tag till hon får gå där tills de kan vara ute
hela dagarna, känns inte schysst att låta henne vara inne halva
dagen och vara ute i en pytteruta halva dan.
då har hon det roligare där borta:)
Bilder finns på bloggen om ni vill se,
kommer dyka upp på facebook också! <3

hoppas att ses i stallet snart <3 kommer nog ner till helgen:) <3

---------------------------------------------------------------------------------

Tjejerna vill gärna provrida henne framöver på banan först.
Tror det kommer att gå jättebra tillsammans med ponnierna,
kan kanske vara bra med lite uteritter i lugnt tempo för
igångsättning nu efter allt gräs ätande :)

Kan tro att hon har det kanon!!!! och inte vill hem till
våra pyttehagar i första taget :)
Ska bli spännande när det är färdigt och se vilka hagar vi får,
måste bli brevid varandra så vi kan öppna upp dom :)))

Ses!!!
Kramiz
--------------------------------------------------------------------------------------
För er som inte vet vem Harmonie är,
här är hon !!!!! <3

Jättesöt Arab ponny, Palettes hagkompis
Ägs av: Liv Hammarkvist


Kommentarer
Postat av: Liv

aw min "ponny" hon är ju faxtist stor häst, 153cm i mnkh;)<3



Ja jag vill inte slänga upp någon av dom på uteritt på det där monstret innan de vet hur hon fungerar lite först:) Vill inte ha några flygningar här, dock tror jag Harm sköter sig båda två är ju jätte duktiga ryttare:)<3



Yes spännande! De har inget val än att ge hagarna brevid varann till oss! Harmonie S K A gå med sin bästavän:)<3

2010-08-06 @ 08:04:01
URL: http://underbaraharmonie.blogg.se/
Postat av: Liv

tss sant:) blir nog ingen direkt mysig dag, han är på jobbet:P kommer hem sent, min man är inte så himla romantisk av sig som man skulle vilja att han var:P<3

2010-08-06 @ 12:07:54
URL: http://underbaraharmonie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0