18/12 Lördag: Tillbaka igen :)

Vi har varit hemma sen i Torsdags och sjukhusvisstelsen
var inte så kul..om det nu är kul att vara på sjukhus.

Mickan har gjort en Microdialys och ctg mätning.
Inte så kul att sätta nålen till dilalys slangen, den var ca 7-8cm
lång och ganska grov, som fördes snett in i underhudsfettet i
magen och har man då inget (knappt inget) fett så gör det jävligt
ont :( och även fast man tar bort nålen efter ditsättning och bara
slangen var kvar så gjorde det ändå lite ont i alla dagar den var där.
+ att ctg kanylen oxå var jobbig. Fy..vad hon får plågas ibland
Våran lilla tuffa tjej!!!! <3 <3 <3

Vi festade med att äta suschi till middag varje dag då sjukhusmaten
inte var så jättegod och så fanns det en god resturang alldeles
utanför sjukhuset så det var kanon.
Var ute och gick promenader och fick med små ampuller som skulle
bytas var 30min och det kunde vi göra själva som tur var, annars
så hade man inte kunnat gå ifrån rummet.
Ena kvällen tog vi bilen och åkte ut en sväng, bara för att komma
ifrån sjukhusmiljön. Åkte bara runt och pratade och hon längtade
efter sin älskade ponny och sin hund/hundar. Mimmi & pappa <3
Ibland kan vissa saker få än att uppskatta mer det man har
och dessa dagar var ett sånt tillfälle.
Man längtade hem efter att få sova...en sån simpel sak kan man tycka,
men blir man störd vart 30min dygnet runt så får man ingen vettig sömn.

När vi ÄNTLIGEN fick åka hem så vart det överfall av vovvarna och
senare på kvällen åkte vi till stallet och Palette vart JÄTTE GLAD.
Gnägg..Gnägg i MASSOR :)
Mickan tog med henne ut och bara lekte med henne, busade i snön
och Palette jagade Mickan och när hon stannade så stannade Palette,
när Mickan sprang iväg så kom hon galopperandes till henne.
Japp..det är en häst och ingen hund, men hon är precis som en :)
Våran underbara lilla ponny - finns ingen bättre <3

Dagen efter Fredag:

Då var Mickan och jag i Stinsen och julhandlade, vart många klappar
och fina fynd på hästfronten :)))
Mimmi hade skolavslutning och på kvällen var det fullt hus, både Kornelia
och Daniel kom över och sov kvar så det vart Göran och jag som åkte
till stallet så slapp tjejerna.
Han mockade medans Palette följde med mig ut och fixade hagen som
hennes hagkompis hade "sprängt" igen...tokiga Harmonie ;)
Palette följde troget efter mig medans jag fixade och hämtade saker
och tillbaka igen, var så nyfiken på vad jag gjorde. Åter igen var hon
som en trogen hund som följde varje steg jag tog och stannade när jag
stannade - hade säkert hjälpt till oxå om hon hade kunnat!! ha..ha..
Sen tog vi en lite promenad och var lagomt tillbaka till en ren och påfylld
box och betforhink som väntade.

Idag Lördag:

Kornelia har sovit här och gick hem efter lunch och lika så Daniel skulle
iväg och handla julklappar till Mimmi så vi andra (Göran, Mimmi, Mickan
och jag) åkte upp till Vällingby och tittade på lite saker och sen vart det
Sushi med hem - sen lunch och tidig middag och efter det så åkte Mimmi
och jag till stallet (hon körde) medans Mickan och Göran skulle förbereda
och ta fram julgrannen så vi alla skulle klä den sen senare.
Bestämmde med Liv så hon kom dit sammtidigt och Mimmi red båda
hästarna idag. Först gick vi ner Mimmi/Palette och jag.











Och dom red i ca 50min, sen kom Liv/Harmonie lagomt tills dom var klara
och då satte Mimmi av och jag satte upp och skrittade av Paletet medans
hon red Harmonie i ca 30min. Stod ett tag och pratade med Liv oxå :)
Sen red vi hemmåt till stallet och gjorde henne nattis klar med täcke m.m.
fick sin betforhink med massor av morötter och hade med mig en clementin
som hon bara Älskar <3 är helt tokig i den frukten.
Mimmi hjälpte Liv med Harmonie lite och sen gick hon och fixade bådas höpåsar
innan vi åkte hemmåt.

Tittar på Mimmi som kommer

Sötnos!!!!


När vi kom hem så hade Kornelia kommit igen och alla hjälptes åt
att klä granen efter Mimmi hade duschat och efter det så packade
hon väskan och julklappar för att åka till Daniel då dom ska ha lilla
julafton med släkten hans imorgon då Daniel och hans familj ska till
Västindien på Tisdag och är borta i nästan 3veckor.
Göran skjutsade över henne och tjejerna följde med på en kvällstur
medans jag slog in några julklappar.

Dax att sova nu, Kornelia ska upp tidigt imorgonbitti för att följa
med sin mormor till stora stockholms hundutställningen i Älvsjö
men ville sova här ändå.

God Natt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0