Måndag:Mimmi & Tisdag:Mickan

Måndag:

Egentligen skulle Mimmi o Mickan ha åkte själva
till stallet med moppen, men så ångrade Mickan
sig och Mimmi ville inte åka själv så jag hängde
med i stället, fast vi tog bilen :0)

Palette var jättefin idag första ½timmen,
sen efter en liten halsstrekare så var det
dax o jobba igen, men då ville hon inte alls
först men kom igång igen fast inte lika
bra som först. Värmen..värmen..vi får nog
skylla ALLT på den :0) den är tuff.

Sen skrittade vi tillbaka o tog långa vägen
via allèn och när vi kom in så andades hon
fortfarande lite så Mimmi tog av sadeln och
jag tog ut henne en sväng ner till sommarhagen
o tillbaka, hon var jätte konstig både dit o hem.
Som att hon var trött o ville inte gå, fick nästan
dra henne.
Väl tillbaka så tog jag av tränset ute o då vart
hon pigg o gick själv in i stallet till boxen och var
så nöjd, Mimmi hade dessutom hällt upp betforn
som hon mumsade i sig.
Sen åt hon höt gladligen o verkade vara som
vanligt igen.

Var kvar ett tag då ingen kvällsfodrare dök upp
och Mimmi ringde till några utan svar och det
var bara att fodra så hästarna slapp vara utan
mat under natten.
Rena turen att vi var kvar!!!!

Tyvärr så blev det inga bilder o film idag då
jag tog med Mimmis telefon o den har flippat
ut lite efter sista servicen o det går inte att
ladda in från telon i datan utan att man sak
ta ut minneskortet och strula.... så tyvärr
får det vara...orkar inte...för varmt :0))))

Sätter in 2 kort på Daisy som alltid ska vara med
när man tar fram vattenslangen o vattnar.
Hon Älskar vatten.





Tisdag:

Mimmi har städat hela sitt rum idag o satt upp
sina tavlor som vi köpte för 1000år sen.
Blev jättefint!!
Göran, Mickan o jag tog en sväng upp till
Vällingby och köpte shorts till han.
Träffade Elin o hans pappa, jätte kul att ses
efter ca 2år, Dom gick i samma klass i
0:an & 1:an och har träffats några år efter att
vi flyttade o bytte skola.
Kul, nu ska tjejerna träffas igen.

Grillade till middan o åt sallad till, tror vi alla
i familjen har fått pippi på sallad...Värmen :0))))

Mickan o jag åkte till stallet senare och det
märks att det är semester tider, så dött där.
Var bara Annie o Kristin där o så vi :0)

Mickan & Kristin gick ner o red medans jag fixade
klart i stallet o gick sen ner o tittade en pyttestund.
Hade gått jättebra idag med innan jag kom,
sen efter en litet brejk vart det precis som igår
att hon inte ville igen.
Lilla tok ponny - Vill bara jobba ett tag o sen får
det vara bra!! :0))))









När vi kom hem så tog Mickan, Göran o jag ett kvälls
dopp det var 38grader, helt sjukt vad varmt det är.
Men så skönt, ingen ville gå upp.
Undra om det är skönt att sova där? :0)
Får bli på luftmadrasser då, man lär nog vakna till
när/om man skulle trilla i.

Sovar nog ganska bra nu efter lite svalka.
God Natt!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0