Tisdag: Palette & jag

Sms:ade Kornelia och frågade om vi skulle
rida ut tillsammans och det ville hon gärna :0)
Kul med sällskap!

Var i stallet vid 4-tiden, mockade lite snabbt
medans Kornelia var snäll och hämtade
Palette & Cha Cha.
Hon hade glömt nyckeln till skåpet så det vart
barbacka ridning för henne och sadel för mig.
Jag hade nog dött annars :0))
man får ont i baken ändå!

Vi red bort till Hägerstalund/Akalla och vände
efter stallet LillJärva, innan crossbanan då
Cha Cha tyckte det var lite jobbigt med det
höga motorljudet.
Dom var lite halvslöa ditåt men på hemväg
trippade dom på bra.
Den enda som var synd var alla mygg och flugor,
hästarna gick o sparkade och kliade sig intensivt
på vissa sträckor där det var som värst.

Måste säga att den nya dressyrsadeln vi köpte
för ett tag sen är kanon, man sitter mycket bättre
i den än den förra.
Jag hade svårt att sjunka ner i den, och hittade
inte balansen riktigt. Det blev mest skritt och lite
trav då/då, galoppen får vänta ett tag till.

Vi kom tillbaka efter ca 1½ timme och då var
jag ganska nöjd, mina ljumskar började påminna
mig att jag kommer att ha värdens träningsvärk
imorgon. Men det är det värt, var en mycket
mysig uteritt, Tack Kornelia :0))

Eftermiddags maten väntade i stallet och hon
fick mumsa på det medans jag borstade av
henne och sen fick hon sitt betfor.

Skjutsade hem Kornelia, hon bor bara några
min från oss och sen hem och åt middag.
Vi tittade på någon film samtidigt.

Dax att sova - God Natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0