Lör + Sön: Tävlingshelg - 1:a placeringar 2st

Ja, denna helg har bjudit på spänningar och mycket
glädje, 2 supernöjda tjejer/ryttare :0))

Börjar med Lördag:

Var i stallet vid 8-tiden Mickan och jag och började
att göra iordning Palette. Knoppat hade vi gjort
redan på Fredagkvällen och alla satt kvar.
Vid 9-tiden red Mickan/Palette, Frida/Tittan,
Annie/Loto iväg till Akalla, tar ca 30min i skritt.

Undertiden jag väntade jag på att Göran skulle
hämta upp mig, fixade jag boxen m.m. och sen
åkte vi över.

Mimmi kom till stallet vid 10-tiden då det var möte
om hagarna m.m. och kom sen över till tävlingen.

Mickan, Frida och Annie var alla med i Clear runden
först och den blev felfri och rosett till Mickan o Palette

Titta så fint hon klär i rosetter :0)


Paus mellan tävlingarna


Sen vid 1-tiden började Lätt:D och Mickan startade 4:a,
dom var totalt 10st startande och 2 vägrade ut sig.

Felfri i första hopp omgången och sen var det
omhoppning på tid och hon slutade på 44sek.
2:an fick 48sek.

Lätt:D med omhoppning


Prisutdelning STOLT 1:a pristagare


Mickan visar upp sin pokal




Clear round 1:a Pris 1:a Pris pokal


Superponnyn fick lite färskt gräs och sen massa morötter
och sin betfor som nog är bäst av allt, som vanligt :0)



Så himmla fin och duktig hon har varit idag, lång väntan
har det varit och hon bara står och tittar.
Inget strulande som dom flesta hästarna -
HON ÄR BÄST....BÄST....BÄST!! <3




Söndag:

Mimmi och jag kom till stallet vid 8-tiden, inget roligt
väder idag...regnigt.
Idag är det Klubbtävling Dressyr Lätt:B 1,
så det är på hemmaplan och hon startade 9,51.
Vi gick ner vid 9,20 för att börja framridningen
och betala startavgift.
Och kändes mjuk och fin redan från början och det
verkade lovande :0)

Göran och Mickan kom strax efter halv 10.
Tyvärr så har jag ingen film ännu, då vi filmade med
filmkameran och den måste packas om innan jag kan
lägga ut den. Minnet vart fullt i min telefon så därför
ingen film därifrån.
Lägger ut den senare när Göran har fixat den.

Det var i alla fall en KANON ritt och Mimmi & Palette
kom 1:a!!!!! Säger bara wow... vad dom har utvecklats
båda 2 på bara 1månad.
Poäng: 184 och 63,4%

1:a av 14 startande, det är super bra gjort.
GRATTIS vännen det var ni värda!!

<3 <3 <3 SEGRARE <3 <3 <3





Hon kommer att få en fin rosett tavla om det forts.
så här bra :0)


Sååååå GLAD och STOLT




Sen fick skruttan komma ut i hagen och vila resten av
dan, tror att hon uppskattar det efter denna tuffa helg.
Men jag tror att hon har tyckt det varit kul oxå,
det märks på henne att hon gillar detta.







Sen blev det bara slappar dag resten av dagen,
alla var rätt slut och piggare blev man inte av vädret,
regnade hela dan nästan och åskade på eftermiddan.

Även om det har varit en tuff helg, så var den värd det!!!!!!!!!

PALETTES ROSETTER 2009-2010

1st Dressyr
5st Hoppning


Kommentarer
Postat av: Pelle

Grattis tjejer(alla 3), jättekul.

2010-05-24 @ 00:33:50
Postat av: Micaela

STORT grattis till er alla:) Jätte kul att de gick så bra :) Blev jätte glad att ni ringde och berättade :) Många kramar

2010-05-24 @ 07:41:13
Postat av: Ann-Louise

Ett jättegrattis tjejer.

Lycka till i framtiden :)

2010-05-25 @ 12:41:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0