25/10 Måndag: Mimmi tränar för Ewa

Eve kom hit efter skolan och var med Mickan som fick
stanna hemma då hon är förskyld & har feber, medans
Mimmi och jag åkte till stallet. Skjutsade hem Daniel innan.

Palette betedde sig lite lustigt idag när Mimmi tog av täcket,
visade tendens till att lyfta vänster bakben??
Trodde först att det hade med att göra att dom tod i gången
och att Svarten tittade ut å då kan hon bli lite tjurig :)

Sen när allt var klart (jag han mocka medans) med Palette och
hon var sadlad så gick vi ner till lilla ridhuset och började värma
upp innan Ewa kom.
Sen började träningen och Ewa satte upp och kände på henne en
stund med och sen red Mimmi igen.

Här kommer 70,000 kort ;)









Galopp









Trav





Måste få sträcka på sig mellan passen



Dax att jobba igen







Mimmis tränare Ewa


Nu sitter Ewa och och känner på henne och red en stund





Efter avslutat pass på ca 1tim så går dom igenom dagens träning
och Mimmi får en läxa varjegång som hon ska träna på tills
nästa träning



Vi stod kvar ett tag i ridhuset och pratade med Ewa
Något kul sades ;)


Palettis får belönings godis



Nyfiken som hon är så måste hon kolla när hon hör något

Ser ut som Palettis skrattar med :)




SÖTA UNDERBARA FINA GOA PONNY


Sen efter lite snack så gick vi upp till stallet och när Mimmi släppte
in henne i boxen la jag på täcket men sen när Mimmi knäppte bensnörerna
så var hon lite knäpp igen och ville lyfta vänster bakben, förstod ingenting varför??
Annars verkar hon helt ok.

Fredrik (Bonden) hade varit där med silage leverans 18 balar, så nu
har vi så vi klarar oss i ca 2-3veckor.

Kom iväg från stallet vid 22-tiden.

När jag kom hem så läste jag på Livs blogg:
Bytte täcke på Palette o hon uppförde sig lite konstigt(?) när jag skulle lägga
på täcket blev hon rädd så fick stå och lugna henne och klappa på henne en
stund tills hon "samlat" sig för hon var upprörd pluttan.
Men hon fick en bit morot också så vart hon glad och kollade igenom henne så
att hon inte hade ont någonstans, kännde igenom ben och kikade på hovar o sånt,
man vet ju aldrig så alltid ta det särkra före det osäkra!

O så gick jag ut med henne och Harmonie till hagen, Harm drygade sig och
skuttade när vi var på g ut från stallet så hon fick lite skäll och gick sedan fint! <3
Det första Harm gjorde när hon kom ut var att ha sönder det frusna vattnet i
vatten hinken och dricka vatten och sen gick och ställde sig och å lekte med
en jordhög vid staketet:P Som hon dessutom bet på:P Knas häst!  <3
Palettis och jag mös en liten stund innan jag gick upp igen.

Så något konstigt är det med henne, måste undersöka det mer imorgon
vad det kan vara. Tänkte om det hade hänt något vid kvällsfodringen
i Söndagskväll, men så kom jag på att det var Liv som hade den och då
var det inget konstigt med henne. (vet att hon var inne och gav henne
en klapp från mig ;) och en morotsbit)

Lilla pluttan, jobbigt när dom inte kan säga vad det är!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0