5/9 Hel klippning

Mickan, Mimmi o jag åkte till stallet vid halv7 tiden
och idag skulle hon klippas.
Jag fixade boxen och maten m.m medans dom klippte.

Mimmi började o det gick jättebra, här ser man var
hon har börjat o klippa lite
.








Jag tyckte dom skulle prova o klippa ut ett P = Palette :)
Blev jättefint men Mimmi tyckte inte så det rakades av.


Sen bytte dom och Mickan klippte vänstersidan.



Lite reklam för JennyP :))


Nu är tjejen färdigklippt och jag måste säga att hon är Världens Bästa!!
Hon stod stilla i 2 timmar, 2 tim utan att böka nånting -
är man inte BÄST DÅ??? Så säg!!!!!!!
Så himmla snäll och nöjd med att bli ompysslad.


Plockade några grankvistar, lite gottis att tugga på.

Här ser man hur avslutningen vart mot huvet


Måste även säga att det var strongt gjort av Mimmi och Mickan
att klippa henne, första gången och det vart kanon bra.
Vad duktiga ni var tjejer <3

Vi var klara framåt halv9 och först hade Mimmi tänkt rida
men ångrade sig när hon var klar, var lite tuffare än hon
trodde o så var hon trött så vi åkte hem istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0