25/2 Fredag: Busponnisar

Besiktade bilen kl.8 i morse och fick en 2:a :( Surt...
Fast det det är första anmärkningen sen jag köpte den för 7år sen
så man får väl vara glad ändå. Jobbigt att det är vinter bara.
Skjustade Mimmi till skolan när jag kom tillbaka då hon missade
bussen och Mickan var hemma idag å hade migrän.

Sen vart det stallet vid halv 5.
Fick sms att ponnisarna hade sprängt hagarna och tagit sig in till
varanndra. Palette & Harmonie till Bram eller tvärt om.
Så nu har vi kommit överens om att dom går tillsammans i stället
och får då en STOR hage då vi har öppnat upp 3 hagar.
Så imorgon får dom ha high life alla 3!!

Jag mockade medans Mimmi fixade maten och hämtade in 3 silagebalar.
Gjorde sen iordning Palette och vi gick ner till lilla ridhuset.

Palette i gången - Ove till vä & Titan till hö.


Först var dom 4st första 10min och sen kom det 3 hästar till. 7st i lilla
= KAOS. Så rörigt och ingen strukturerad ridning så det är inte kul
att rida då. Palette blir väldigt störd när någon kommer upp förnära
bakifrån men gör inget men blir spännd och kan inte koncentrera sig,
så Mimmi kunde inte jobba ordentligt - ville inte begära det av henne.
Så efter ca 40min gav hon upp och vi gick tillbaka till stallet igen, plocka
lite mera tallkvistar och la ut i hagen. Dom hade ätit upp dom andra som
jag la dit häromdagen, så tall var gott oxå :)

Mimmi gjorde iordning henne och fick sin betfor och jag strödde ut lite
hö över hela boxen så hon har lite att pilla med och en tall kvist.

Mimmi körde hem och stannade till vid Pizzerian, köpte kebab till dom 3
och jag tog Natchotallrik.
Efter middan kom Eve över och sover här och tror det blir tidig sänggående
för oss vuxna, helt slut efter denna vecka.

God Natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0