14/3 Måndag: Galoppsträcka Säby-Akalla

Förskylningen värre igen, helt hopplöst!!
Mickan skulle vara med Fanny idag och sen sova här
till imorgon då dom som vanligt har lång sovmorgon på
Tisdagar. Mimmi kom hem hem vid 4 och ville åka till
stallet tidigt så vi stack iväg strax innan 5.

Jag mockade medans hon gjorde iordning Palette
och hann göra maten oxå.





Sen gick vi ner till paddocken och kikade hur det såg ut
om det gick å rida där - var lite sådär.
Både geggigt och isigt på sina ställen så vi gick eftre ca 10min





Gick bort mot Hägerstalund/Akalla hållet och skrittade först men sen
red Mimmi/Palette bort själva mot korsningen vid tippen och galopperade
fram och tillbaka medans jag väntade vid fågelsjön.
Sms:ade bonden medans om mera Halm och silage som nog kommer
till helgen elelr i slutet av veckan.
Palette såg glad ut när dom kom tillbaka i galopp och saktade av
vid mig, livet för henne är galoppera :)

Skrittade tillbaka och det hade hunnit bli ganska mörkt, men inte
kolsvart fast klockan var strax efter halv 7.
Tillbaka till stallet och utrustningen åkte av och Palette nosade
upp Mimmis banan som hon hade gömt under täcket - men
är man en Ap-Häst så hittar man allt :)












Men den fick hon inte!! Mimmi ville ha den så det fick bli
lite morötter i stället och funkade lika bra.
Bäst var när betforhinken kom :)

Åkte sen hem och Göran hade gjort middan klar så det var
bara att sätta sig och äta.

Vart som vanligt Big Brother vid 10:e
lite bloggande och nu dax att sova - God Natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0