17/3 Torsdag: Bil + Hästar x3

Mickan har studiedag idag  + imorgon men extrasporten
var som vanligt så vid halv 9 skjutsade jag henne till
Vällingby stallet och hämtade igen vid 11.
Hon hade fått rida en ponny Gulding idag som hon
tyckte var fin, sägs vara springig men inte idag.
Annie tyckte hon red henne kanonbra och att hon skulle
få honom flera ggr framöver, det är kul.

Åt lunch och titta på våra bästa år :)
Sen vid 3 hämtade vi Kornelia och åkte förbi vårat stall
och Mickan hämtade sin andra hjälm som hon kan ha
när hon rider i Kornelia stall.
Åkte sen dit till Akalla och lämnade dom, Mickan skulle
rida ** fjordingen då hon behövde hjälp.

Jag åkte tillbaka till vårat stall och mockade & fixade maten,
hämtade sen in Palette och Harmonie.
Borstade av henne och smörjde Alovera på utslagen som
nästan är borta nu.
Gosade lite och sen hemåt igen.

Började med middan och vid halv 7 ringde Mickan och det
hade blivit strul med Annikas bil (Kornelias mamma) så jag
åkte dit men precis när jag nästan var framme så hade dom
fått igång den men tog Mickan med mig.

Var hemma strax innan 7 igen och åt middag för att sen
åka tillbaka till stallet igen då det är hoppträning för Ewa
kl.21,00, knappt 1 månad kvar till tävling så nu tränas det.

När vi kom till stallet var Liv där å vi pratade lite, sen var
det dax att ta sig an prinsessan.

Hade ca ½tim kvar innan det var dax att gå, så Mickan kliade
och masserade henne och gissa vad hon njöt!!!






Och Skrattar :)










Linda/Oki följde med ner och tränade med oss.
Började på ca 80cm och slutade på 1m.
Först tränades det på att ta ut vägarna och inte så snabbt
och avslutade med omhoppningstid och vägar.
Mickan och Palette red mycket bra och har hittat tillbaka till
varandra igen och där dom var förut enl. Ewa :)

Mickan/Palette - Ewa

Linda/Oki

Mickan/Palette väntar medans Linda hoppar

Ryttarna får lite tips av Ewa


Film:


Var klara vid 22,00 tiden och plockade undan och sen gick
vi upp till stallet, var bara vi kvar.
Gav Palette sin betfor och kvällsmaten + Harmonies betfor
som inte hade hunnit svälla klart innan Liv gick.

Åkte förbi Daniel och hämtade upp Mimmi och sen hem.

Känns som jag har bott i bilen idag och Mickan på hästryggen
kan jag misstänka :)
Mimmi har pluggat och Göran suttit i möte hela dan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0