28/3 Måndag: Nya skor + Vilodag

Ponnyn ska få nya skor idag vid 2, men så ringde Hasse (Hovis)
redan vid 13,20 och sa att han var där och skulle hämta in henne
från hagen och börja. Bästa hovis...han är så lätt och smidig -
allt går att ordna enl.honom, bara säga hur man vill ha det så
fixar han det :) Palette gillar honom MYCKET - passar på att sova
när han skor, då har man förtroende för en!

Stack iväg strax efter han ringde och fixade pengar på vägen.
Palette hörde direkt att det var jag som kom, fast hon stod med
rumpan till och spettsade öronen när jag sa hej - Gnägget kom :)
Gosade lite med henne och fick en puss eller två <3
Pratade med Hasse och ? vad hon nu heter igen, glömmer alltid
namnet på hans lärling, en glad och pigg, pratsam tjej. Timmen
försvinner alltid snabbt.

När dom var klara hämtade jag lite halm i påsen och tog med
ut i hagen och strödde ut när jag släppte ut Palette igen.

Snuttan stod och tittade efter mig :)



Sen smuttade hon på halmen - Harmonie oxå



Harmonie


Stannade kvar och mockade, fixade höpåsarna och byttorna.
Pratade lite med folket och tiden gick...sen var det dax för intag
och jag hämtade Palette och Harmonie, bytte täcken på dom
så dom slapp stå med tjocka till kvällen.
Palette fick även betfor innan jag åkte hem.

Hem och fixade middag, blev bara Mickan,Göran och jag då
Mimmi åkte till Daniel efter skolan.

Mötte senare upp henne på vägen hem från bussen vid 21,30
tiden då jag var ute med hundarna.
B.B som vanligt tillsammans med kvällis.

Bjuder även idag på några kort på vovvarna.

Våran lilla Foppa <3 - även kallas Foppis :)
Blandras av chihuahua och Jackrussel



Våran Lilla Collie Daisy <3


Nu dax att sova - God Natt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0