Fredag 27 April: Daisan fick komma hem

Dom ringde från Bagarmossen idag vid 11-tiden och sa
att allt var bra men ville avakta till eftermiddan å se om
såret skulle börja vätska sig något och OM så var ville
dom ha kvar henne tills imorgon.

Timmarna gick och sen hörde dom av sig igen strax efter 2
och sa att hon fick komma HEM!!! Mickan och jag satte oss
i bilen och åkte dit, hamnade i dom mysiga fredags köerna
och var inte där förän vid nästan halv 4.

En glad fast lite stirrig Daisy kom ut och började pipa när hon
såg oss ;) Hon går redan på benet vilket är positivt.



Hon är rakad lite här å där.
Dels hela höger ben upp på låret, höger bog där Morfinplåstret
sitter och sen upptill å ner mot baken, där har epuduraldroppet
suttit. Lite päls som ska växa ut igen.



Hon var så lycklig att få åka hem och sov hela vägen i köerna
tillbaka, pratade med Elisabet (hon var mammas bästa kompis)
hela vägen hem och märkte knappt av köerna :)
Hon bor i Bagarmossen och det blir nog lite träffar framöver då
vi kommer att "bo" på Bagarmossens djursjukhus framöver med
all reabilitering och återbesök.

Väl hemma så la hon sig direkt, orkade knappt med att Foppa ville
hälsa på henne och han var glad att hon är hemma igen :)
Lagade middan och stack till Jula för att köpa grindväggar så vi kan
spärra av för Daisy då hon inte får hoppa upp och ner från säng/soffa.
Sen mot stallet och hämtade Mimmi på en gång.


Mötte dom i allèn, hade varit i ridhuset och tränat lite från marken.


Palette tycker alltid att det är spännande när jag hissar ner rutan

Och vill gärna komma in ;)


Hon var lite rolig då jag rullade lite så skulle hon "jaga" framdäcket
och dök ner mot den och varje gång slog hon i sidospegeln å
blev lite förvånad och sen ner igen mot däcket :)
Ha..ha.. hon är så himmla skön och lekfull trotts sina 17år!!

Hängde upp en godis slicksten (äpple) åt henne i boxen innan
vi åkte hem och åt middag.

Sen vart det bara tv tittande och Daisy låg på soffan brevid mig
och jag passade på att kyla hennes ben. Skall göras dom första
5-6 dagarna 3ggr om dan x 30min med 10min vila mellan.
Sen ska vi sträcka benet ett x antal ggr om dan oxå fram till
8 Maj då vi ska på återbesök och en rehabbplan ska läggas upp
lite smått och om 6 veckor ska hon röntgas och efter det kan man
börja med vatten gymnastik.

Ispåse under handuken

Morfin plåster


Nu har Göran och Mickan monterat ihop gallergrindarna runt
hennes säng så hon inte kan hoppa ner, hon sover bäst brevid
Mickan i hennes dubbelsäng :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0