Onsdag 18 April: Mys med ponnyn

Åkte själv till stallet efter att ha skjutsat upp Mickan till
Trollbodaskolan då hon skulle träffa Ewe.

Mockade först och jag säger bara: VAD JAG ÄLSKAR SPÅN!!! :))))
Så superlätt att mocka i - jämfört med torven som vart så tung.
Snabbare går det oxå och MYCKET renare för ponnyn.

Gjorde sen maten, fyllde vatten dunkarna och körde ut dom till hagen.
Rengjorde ena tunnan innan jag fyllde på.
Sen tog jag med Palette och Harmonie in då klockan hade hunnit bli
nästan halv 5.

Palette och jag gick en sväng ner till paddocken och släppte henne där,
det första hon gjorde var att rulla sig :) Sen hostade hon 3-4ggr då
det var så torrt och dammade.

FILM:


Sen sprang hon och bockade lite, fast man får purscha på henne lite ;)

FILM:


Sen kom hon till mig och ville inte springa själv. När jag sprang, så
sprang hon efter mig och "jagade" å gjorde bockningar av glädje
varje gång. Lilla tok ponny...som jagar matte :)
Lite kul att man kan leka med henne.
Man springer stannar å hon tvärstannar, sen vänder man helt om och
tok springer iväg och då gör hon likadant och springer efter än.

Sen gick vi lite sakta upp och hon fick äta lite gräs på vägen upp.






Tror det tog ca ½ timma innan vi kom upp igen, han bli många
tuggor på vägen :) Träffade Marie och vi gjorde sällskap upp till stallet.

Bytte täcke och borstade av henne. Sen fick hon sitt mellis hö i nätet,
pellets bollen, havre byttan och sist betfor hinken innan jag gick.
Nu hade hon lite gottis att mumsa på :)

Var bara Göran och jag hemma som åt middag, Mimmi & Daniel
kom hem senare på kvällen och hämtade Mickan hos Ewe strax
innan 22,00 då BB börjar ;)

Daisy mys på soffan <3



Skönheten själv <3


Väntar..väntar.. fortfarande på att dom ska ringa och boka tid.
Känns lite jobbigt att hon bara ska gå å vänta och inte få röra sig,
och sen när det blir operation så är det stillhet igen ett x-antal
veckor/månad-er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0