Torsdag 2/2: Hovis + Sjukling

Göran bytte mitt batterie imorse innan jag åkte, det var
tur då det var -14grader så hade aldrig det gamla startat.

Var i stallet vid tio i 9, Hasse hade inte kommit ännu, så jag
stod å mös lite med Palette tills han kom.
Alla hästar i stallet fick vara inne fram till lunch då vattenkopparna
hade frusit och dom (hästarna) måste fungera som element,
annars fryser ledningarna sönder. Så när det är över -10
så får dom gå ut halva dagar.

Efter en stund kom Hasse (hovis) och satte igång och skodde
Palette å medans passade jag på och mockade och ströade boxen.
Gjorde betforen medans så när han var klar med henne fick hon
äta den i boxen innan det var dax att gå ut vid 11-tiden.

Sen slog han på Lillebrors sko, han hade oxå lyckats tappa sin
igår. Släppte ut honom och sen hämtade jag in Neldo som oxå
skulle skos. När dessa två hästar var ut och in plockade hämtade
jag lunch påsar + en påse med halm och tog ut Palette och
Harmonie till hagen.







Palette fick gå lös då jag hade Harm i ena och kassar i den andre
handen. Men har man en cool ponny så går det bra.
Hon gick lite före oss på vägen och när jag roppade på henne
så stannade hon och sen gick vi igen. När hon såg ööpningen till
hagen så sprang hon lite före och in, vände runt och ställde sig i
öppningen och gnäggade ;) Stod där snällt och väntade tills Harm
och jag kom in. Hälde ut maten och strödde ut halmen.
Sa hejdå och gick in och fixade matkassarna + byttorna.

Mimmi hade ringt å sa att hon var dålig men hade varit tvungen att
åka och hämta böcker i skolan så jag mötte upp henne vid pendeln
i Barkarby till på bakavägen.
Stannade en snabbis och handlade och sen hemmåt.

Mimmi, Mickan och jag åt lunch och sen vart det film tittande
då Mimmi la sig på soffan med filt. Visade sig att hon hade nästan
38,5 i feber och ont i kroppen, hostar.

Blev så att Palette fick vila idag oxå och imorgon blir det hoppning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0