Torsdag 9 Feb: Bilservice

Onsdag 8/2:

Var och lämnade in min bil idag på verkstan, får se vad dom
hittar och om man blir ruinerad.


Bye bye...Saaben.



Göran mötte upp mig där på eftermiddan, sen åkte vi hem
och lagade mat. Hemmagjorda köttbullar ... mumsigt..

Vid 7-tiden åkte Mimmi och jag till stallet och hon red i lilla ridhuset,
jag var kvar uppe och fixade maten m.m. och kom sen ner och tittade
en stund.




Liknar en åsna ;)






Sen gick vi upp till stallet och Palette fick sin nattis pyjamas,
kvällsmaten och betfor.






Torsdag 9/2:

Imorse vid 10 ringde han från verkstan och var lite osäker på vad
felet var på den, ville att jag skulle åka och besikta så fick dom tala
om då dom kan skaka bilen och få fram felet.
Han skulle byta motorfästet och så fick jag hämta den senare.

Foppis myser i soffan...på kudde som vanligt ;)




Vid halv 4 var bilen klar så jag gick upp och hämtade den.
Fin räkning på nästan 2000:- för felsökning och motorfästet,
fortfarande är inte felet hittat/bytt så dyrare blir det.
+ att båda drivaxel damaskerna var trasiga så kostnad där oxå...

Har fått tid på Måndag å besikta och sen lämna in den igen senare,
tur det då jag helst inte ska köra med den nu, för riskt för drivknutarna.

Efter middan vid 7-tiden åkte jag iväg och hämtade Mimmi som var
hos Daniel, sen mot stallet.
Mimmi red och jag var kvar uppe idag.
Var ut till hagen och fixade den då tråden hade lossnat + att
grindhandtaget hade gått sönder. Går inte att ta i det utan att få el
i sig...inte skönt.
Inga kort idag från stallet då det var så kallt!!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Guuud va gulligt han sover!!! <3<3<3

2012-02-10 @ 00:42:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0